ایمنی در بهره وری بنگاههای اقتصادی نقش اساسی دارد

استاد دانشگاه مک گیل کانادا بر ضرورت توجه کارکنان به مسائل ایمنی تاکید کرد و گفت: ایمنی در بهره وری، سود و زیان بنگاههای اقتصادی نقش اساسی دارد.

به گزارش شانا، پم فرت در همایشی در شرکت ملی حفاری ایران درباره مقوله HSE، به سابقه 40 ساله خود در این موضوع و همکاری با بیش از 50 شرکت صنعتی اشاره کرد و افزود: مدیران و دست اندرکاران ایمنی باید ممیزی و امور روزانه ایمنی را مستند سازی کنند تا بتوان از طریق بررسی این مستندات، تبعات و پیامدهای حوادث را برای مدیریت ارشد سازمان تشریح کنند.

وی با بیان این که ضرورت دارد کارکنان در تمام سطوح سازمانی، پیاده سازی دستورالعملهای ایمنی را محور قرار داده و فرهنگ ایمنی را در درون خود و سازمان نهادینه کنند، تصریح کرد: کاربست ایمنی در بهره وری و سود و زیان بنگاههای اقتصادی نقش اساسی ایفا می کند.

پم فرت، مبتکر الگوی سیستم مدیریت سلامت و ایمنی پنج ستاره، که به عنوان چارچوبی برای توسعه استاندارد ISO در حوزه خدمات ایمنی محسوب می شود، گفت: این الگو در مقوله کاهش ریسک اثرگذار خواهد بود و شامل ایمنی شغلی، مرتب بودن محیط کار، برنامه ریزی برای اقدامات اورژانسی و پیشگیری خطرات ناشی از کار است.

استاد دانشگاه مک گیل کانادا اظهار کرد: در بحث ممیزی ایمنی باید از حوزه مدیریت شروع و در ادامه در سطوح پایینتر سازمان فراگیرشود زیرا در سازمانی که مدیران آن ایمنی را سرلوحه کار خود قرار می دهند و در ابعاد آموزش و تامین تجهیزات لازم برنامه ریزی دارند، سطح ایمنی در مجموعه مشهود و ملموس تر است.

به گزارش شرکت ملی حفاری ایران، وی موضوع آموزش ایمنی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در این خصوص بیش از یک هزار مدل تعریف شده که بسته به نوع کار و اهمیت آن می تواند در سلامت شغلی و کاهش ضریب حوادث در حین کار و حفاظت از منابع انسانی و تجهیزات به عنوان سرمایه های سازمان تاثیر بسزایی داشته باشد.

پم فرت با برشمردن آخرین روشهای روز در زمینه ایمنی و آگاهی در جهت ارتقاء و توسعه پایدار بنگاه های اقتصادی، گفت: آموزش مستمر نیروی انسانی و افسران ایمنی به نحوی که گزارشهای آنان برای مدیریت شرکت قابل پیگیری باشد و ایجاد انگیزه و تشویق کارکنان که اصول ایمنی را رعایت می کنند، دارای اهمیت بالایی است.

وی با تاکید بر این که در بحث ایمنی باید 90 درصد وقت خود را روی محور اقدامهای پیشگیرانه معطوف داریم زیرا اصول ایمنی بر جلوگیری از وقوع حادثه تمرکز دارد، افزود: شرط موفقیت در اقدامهای پیشگیرانه ایمنی اجرای جزء به جزء دستورالعملها و مقررات مربوط است و شرکت بزرگی مانند شرکت ملی حفاری ایران برای حضور در عرصه رقابت با شرکتهای بین المللی باید ضمن ارائه خدمات استاندارد، فرهنگ ایمنی را در تمامی بخشهای شرکت تعمیم دهد.

کد خبر 261608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =