راهبرد اوپک جواب داد

وزیر پیشین انرژی و معادن الجزایر گفت: راهبرد سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) جواب داده و این سازمان تا حدودی به اهداف خود رسیده است.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، شکیب خلیل معتقد است که راهبرد اوپک در سهم بازار و اجبار تولیدکنندگان رقیب به خروج از آن تا حدودی موفقیت آمیز بوده است.

این مقام الجزایری گفت: انتظار می رود پس از این که بسیاری از پروژه های افزایش تولید نفت از سوی تولید کنندگان رقیب در بازار به دلیل کاهش قیمت نفت متوقف شوند، قیمت این کالا به بیش از ۷۰ یا ۸۰ دلار برای هر بشکه خواهد رسید.

خلیل که تاکنون 2 بار ریاست اوپک را برعهده داشته است، همچنین گفت: این که بازار در شرایط باثباتی قرار دارد نشان می دهد که راهبرد اوپک در حفظ سهم بازار موثر واقع شده است و توانسته تا حدودی اهداف مورد نظر را تامین کند البته اعضای سازمان باید رقابت تولید کنندگان آمریکا و کانادا را نیز در نظر داشته باشند.

خلیل دو سال پیش به دلیل برخی اتهامهای فساد مالی از الجزایر به آمریکا مهاجرت کرد اما در ماه مارس به این کشور آفریقای شمالی بازگشت و احتمال می رود که دوباره  سکاندار صنعت انرژی این کشور آفریقایی شود و یا حتی رقیب رئیس جمهوری این کشور شود.

وی گفت: ما امیدواریم که اوپک در آینده دوباره مأموریت اصلی خود را برعهده گیرد و به عنوان مدافع منافع اعضای سازمان نمایان شود.
کد خبر 261619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =