۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸
  • کد خبر: 261621
احتمال انتصاب دبیرکل جدید اوپک

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) احتمال دارد که در نشست هفته آتی عبدالله سالم البدری را با فرد دیگری به عنوان دبیرکل سازمان جایگزین کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از وین، این سازمان که اعضای آن به ۱۳ کشور می رسد ممکن است حداقل در مورد این موضوع با یکدیگر به توافق برسند.

قبل از این، اعضای سازمان در سطح تولید و افزایش و یا کاهش آن با یکدیگر توافق نکرده اند.

اوپک حدود یک سوم عرضه نفت جهان را بر عهده دارد.

حال که تصمیم گیری های سازمان کشورهای صادرکننده نفت توانسته است در موضوعات مهم مربوط به ایجاد ثبات در بازار موفق باشد، اعضا تصمیم گرفته اند تا با تغییر دبیرکل سازمان شرایط جدیدی را ایجاد کنند تا بتوانند راهی برای بهبود وخامت اوضاع برای تولیدکنندگان نفتی که اقتصادشان به شدت وابسته به فروش نفت و درآمدهای حاصل از آن است پیدا کنند.

به گفته یکی از مقام های اوپک که نخواست نامش فاش شود، این تغییر و جابجایی می تواند شرایط را برای سازمان تغییر دهد.

دبیرکل اوپک در عمل دارای قدرت اجرایی خاصی نیست اما می تواند بسیاری از اتفاقات را باعث شود و از بسیاری دیگر جلوگیری کنند و در واقع به عنوان یک رابط در میان اعضا و دیگر تولیدکنندگان غیر عضو سازمان عمل کنند.

اعضای مختلف سازمان تاکنون گزینه هایی را برای انتصاب به عنوان دبیر کلی اوپک معرفی کرده اند از جمله اینکه ونزوئلا علی رودریگز را که مدت زیادی نماینده این کشور آمریکای لاتین در اوپک بوده است را به عنوان یک گزینه معرفی کرده است.

کد خبر 261621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =