پایداری انتقال گاز منطقه 1 عملیات افزایش یافت

ساماندهی شیرهای انشعاب خط لوله 6 اینچ بستان و هویزه، پایداری انتقال پاک و ایمن گاز در منطقه یک عملیات انتقال را افزایش داد.

به گزارش شانا، مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز گفت: با توجه به مشکل ایجاد شده در ساختمان حوضچه های شیر آلات بر روی خطوط لوله 6 اینچ بستان و هویزه، عملیات تعمیر و ترمیم حوضچه ها و شیرهای یادشده در دستور کار حوزه معاونت عملیات خطوط لوله و بهره برداری خطوط لوله اهواز قرار گرفت.
 
نجف بلالی افزود: حوضچه ای بودن شیرآلات و اشکال در ساختمان حوضچه و ایجاد فضای بسیار مرطوب که موجب خوردگی سریع شیرآلات و خطر نشت و تجمع گاز و در پی آن سقوط و آسیب دیدگی کارکنان در زمان بهره برداری می شد، موجب شد که با نصب مجموعه Stem Extention بر روی شیرها و انتقال عملگر شیرها به سطح زمین، ایمن سازی و پایداری انتقال گاز تثبیت شود.
 
وی تصریح کرد: ابتدا با رعایت همه جوانب ایمنی، اجزای شیرها شامل گیربکس، گریسخور و تمام اتصالات باز شده و اطلاعات مورد نیاز و کروکی دقیق از ساختمان شیرها و اجزای آن ترسیم شد.
 
مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز ادامه داد: این اطلاعات به عنوان بستر و پایه طراحی مجموعه الحاقی بوده و هرگونه اشتباه و مطابقت نداشتن در این مرحله باعث ایجاد مشکل و کاهش کارآیی همه مجموعه می شود. 
 
به گفته بلالی، در مراحل بعدی پس از تهیه و تامین مواد اولیه، مراحل ساخت قطعات و مونتاژ زیرمجموعه های انتقال گریس، انتقال گشتاور و نگهدارنده مطابق با مدارک فنی انجام و در مرحله پایانی نیز نصب مجموعه بر روی شیرها و آزمایش عملکرد انجام شد.
کد خبر 261689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =