۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
  • کد خبر: 261692
کاهش معاملات افزایشی گاز در بورس کالای آمریکا

کمیسیون معاملات آتی آمریکا اعلام کرد معامله گران سفارش خرید گاز طبیعی را کاهش داده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، معامله گران با توجه به لزوم کاهش قیمت گاز طبیعی به منظور تشویق نیروگاه ها به استفاده از این سوخت، به معاملات فروش استقراضی گاز طبیعی در بورس آمریکا روی آوردند.

کمیسیون معاملات آتی آمریکا روز جمعه (7 خرداد ماه) اعلام کرد که معامله گران بازار بورس لندن و نیویورک تعداد قراردادهای خرید گاز طبیعی را در  هفته منتهی به چهارم خرداد، 35323 کاهش دادند.

طبق اعلام منابع خبری، بازار گاز طبیعی به مدت 66 هفته از دسامبر 2014 میلادی تا اواخر مارچ 2016 میلادی در وضعیت فروش استقراضی بود و این طولانی ترین بازار فروش استقراضی است.

تحلیل گران اعلام کردند که برای جلوگیری از ذخیره سازی بیش از حد گاز طبیعی در مخازن به توجه به ذخایر باقیمانده از فصل زمستان به نسبت گرم، قیمت ها در سال جاری میلادی باید پایین تر نگاه داشته شود تا تولید کنندگان گاز مجبور به کاهش تولید شوند و نیروگاه ها نیز تشویق شوند به جای زغال سنگ از گاز برای سوخت استفاده کنند.

قیمت تک فروشی گاز شاخص هنری هاب تا کنون برای سال جاری میلادی به طور میانگین یک دلار و 94 سنت اعلام شده است؛ در حالی که قیمت گاز طبیعی تحویل اواخر سال 2016 میلادی به دو دلار و 48 سنت نیز خواهد رسید و میانگین قیمت کنونی این سوخت (یک دلار و 94 سنت) در مقایسه با میانگین آن در سال 2015 دو دلار و 61 سنت، از سال 1999 میلادی تا کنون کمترین میزان است.

تحلیل گران انتظار دارند که قیمت گاز طبیعی در سال 2017 میلادی آنقدر افزایش یابد که تولید کنندگان تشویق شوند تولید خود را بقدری افزایش دهند که بتوانند تقاضای صنعتی و صادرات ال ان جی آمریکا را در سطح انتظار برآورده کنند.

گاز طبیعی تحویل سال 2017 میلادی با قیمت دو دلار 99 سنت در هر میلیون بی تی یو معامله شد.

کد خبر 261692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =