49 شرکت برای فعالیت در قالب E&P اعلام آمادگی کردند

49 شرکت ایرانی فعال در صنعت نفت کشورمان به دنبال فراخوان وزارت نفت برای شناسایی شرکتهای مستعد فعالیت در قالب E&P، مدارک خود را برای معاونت امور مهندسی این وزارتخانه ارسال کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، محبوبه سلیمانی، معاون امور مشاوران و پیمانکاران اداره کل سیاستگذاری، مهندسی و استانداردهای معاونت امور مهندسی وزارت نفت، صبح امروز (شنبه، 8 خردادماه) در نخستین جلسه شفاف سازی فراخوان شناسایی و ارزیابی شرکتهای ایرانی متقاضی فعالیت در حوزه اکتشاف و تولید که با حضور نمایندگان این شرکتها در سالن شهیدبهشتی ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیتهای این معاونت به منظور شناسایی شرکتهای مستعد فعالیت در قالب E&P پرداخت و گفت: هدف از برگزاری جلسه شفاف سازی، حصول اطمینان از شفافیت، پاسخگویی به سئوالات و ابهامات و به اشتراک گذاری اطلاعات به صورت یکسان به تمام متقاضیان است.

وی به مستندهای قانونی در زمینه ارزیابی صلاحیت شرکتهای اکتشاف و تولید اشاره کرد و افزود: تلاش شد با بهره مندی از نظرات خبرگان و صاحبنظران، مراجع استاندارد بین المللی و همچنین خدمات یک شرکت مشاور، ضوابط و معیارهای مدنظر برای تعیین صلاحیت شرکتها را تدوین کنیم.  

سلیمانی با یادآوری این موضوع که هم اکنون به جز شرکت ملی نفت ایران، هیچ شرکت اکتشاف و تولیدی در کشور فعالیت نمی کند، عنوان کرد: در فراخوان وزارت نفت 49 شرکت حضور یافته اند که شامل شرکتهای EPCکار، شرکتهای ارائه دهنده خدمات نفتی، شرکتهای فعال در حوزه سرمایه گذاری و تامین مالی و شرکتهای مشاور در حوزه بالادست صنعت نفت هستند.

وی به اصول تدوین پرسشنامه ها و ارزیابیها اشاره کرد و افزود: وزارت نفت فرض را بر صحت اطلاعات گذاشته است و در صورتی که در هر یک از مراحل کار، صحت اطلاعات ارائه شده از سوی شرکتی مورد تایید قرار نگیرد، صلاحیت شرکت مربوطه رد می شود.  

به گفته سلیمانی، توانمندی مالی و سرمایه گذاری، مدیریت ریسک و تصمیم گیری مبتنی بر قطعی نبودن و توانمندی سرمایه انسانی در بالادست، مواردی است که در مرحله غربالگری شرکتها مدنظر قرار می گیرد.

وی حداقل امتیاز لازم برای گذر از مرحله غربالگری اولیه (پرسشنامه نخست) را 600 امتیاز و حداقل امتیاز برای عبور از مرحله پیش ارزیابی (پرسشنامه دوم) را 500 امتیاز عنوان کرد و گفت: حداقل امتیاز برای مرحله سوم یا همان پرسشنامه ارزیابی نیز با توجه به این که هیچ یک از شرکتها E&P نیستند و برای فعالیت در این قالب آماده می شوند، 300 امتیاز در نظر گرفته شده است.

کد خبر 261708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =