مجله فوربز در گزارشی به احتمال آغاز صادرات عمده نفت آمریکا پرداخت و آن را یک طرح اغراق‌آمیز دانست.

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از باشگاه خبرنگاران،، پایگاه اینترنتی فوربز در گزارشی به قلم گواراو شارما نوشت:  کارشناسان کم و انگشت شماری هستند که پیش بینی می‌کنند آمریکا به ممنوعیت ۴۰ ساله خود درباره صادرات عمده نفت خاتمه دهد. طرح آغاز صادرات نفتی آمریکا به کشوری غیر از کانادا (که هم اکنون در جریان است) دست‌کم در شرایط سیاسی کنونی به اجرا در نمی‌آید. باوجود لابی شدید چند سال اخیر میان شرکتهای استخراج وتولیدکننده نفت در آمریکا، انتظار نمی‌رود تا ورود ردیس جمهور بعدی آمریکا به کاخ سفید (در سال ۲۰۱۷) تغییر در سیاست صادرات نفتی این کشور بوجود آید.

بانک گلدمن ساکس در نوشتاری برای مشتریان که ۲۳ ژوئن (۲ تیر ۹۴) منتشر شد آمده است: کارشناسان مرکز تحقیقات ما در واشینگتن پیش‌بینی کردند احتمالا ممنوعیت صادران نفتی آمریکا از سال ۲۰۱۷ و یا حتی پس از آن لغو شود. 

بنا به همین نوشتار بود که وقتی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) برای مقابله با اقدام منتقدان در کاهش هزینه‌های دولتی و کاهش لایحه مالیات به ۱٫۸ هزار میلیارد دلار، از لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا حمایت کرد، به نظر می‌رسید کریسمس زودتر از موعد به خانه آمریکایی‌ها آمده است.
موضع اوباما موجب شد مخالفان دولت جریانی را علیه وی به راه اندازند و وضع صادرات آمریکا را آشفته و بی‌قاعده جلوه دهند. تبلیغات منفی علیه صادرات این کشور به راه افتاد و اینگونه تظاهر شد که جابه جایی نفت آمریکا از فرانسه به سرزمین‌های اشغالی، آلمان به چین و هر کجای دیگر جهان در شرایط کنونی بازار به سود اقتصاد کشور نیست. “اکسون موبیل” اولین شرکت نفتی آمریکا بود که با کشتی نفت تگزاس را به سیسیل در ایتالیا رساند. این حجم از صادرات نقض‌کننده توافق صورت گرفته در زنو نبود که فقط صادرات ۶۰۰ هزار بشکه‌ای آمریکا را به خارج از این کشور مجاز می‌داند.
 
وینسنت کامینسکی، استاد دانشگاه رایس و کارشناس انژی و مدیریت بازرگانی در این باره گفت: نفت برنت و نفت سبک و شیرین لوییزیانا دنبال‌رو یکدیگر هستند. آگاهی از این موضوع که آمریکا صادرات نفت را به شکل غیرمستقیم آغاز کرده، دارای اهمیت بالایی است زیرا هیچ محدودیتی برای صادرات فرآورده‌های نفتی وجود ندارد. با توجه به این شرایط انتظار افزایش حجم صادرات نفتی آمریکا را نداریم. یکی از نتایج لغو ممنوعیت بر صادرات نفتی آمریکا در حجم انبوه، افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های نفتی است. انتظار می‌رود ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار در پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری شود. 
کد خبر 261711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =