ایران و چین دارای روابط بلندمدت و راهبردی هستند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رابطه اقتصادی ایران با کشور چین، بلند مدت و راهبردی و به نفع دو کشور است.

به گزارش شانا، محمدرضا نعمت زاده در دیدار با رئیس کمیته مشاورین بخش تحقیقات و توسعه بین المللی آکادمی علوم اجتماعی کشور چین با اشاره به این که در فضای جدید بین المللی همکاری با کشور چین کم نمی شود، تصریح کرد: در پسا تحریم، رابطه با این کشور ارتقاء یافته و با ترکیب توانایی و ظرفیتهای دو کشورمی توان به هم افزایی خوبی رسید.

وی با بیان این که ایران به عنوان مرکز خاورمیانه دارای بازاری 400 میلونی است و این فرصت خوبی برای چینی ها برای گسترش روابط تجاری و صنعتی محسوب می شود، تصریح کرد: ایران و چین می توانند در بخشهای همانند فولاد، آلومینیم، خودرو، لوازم خانگی، صنایع هوایی و غیره با هم همکاری کنند.

نعمت زاده با تاکید بر این که زمینه های همکاری اقتصادی ایران با کشور چین فراوان است، یادآور شد: کشور چین می تواند در احداث شهرکهای صنعتی به ویژه در مناطق آزاد ایران که از معافیتهای مالیاتی ویژه برخوردار است با جمهموری اسلامی ایران همکاری خوبی داشته باشد.

به گزارش شاتا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این دیدار بر گسترش همکاریهای آموزشی با کشور چین در سطوح مدیریتی بمنظور انتقال علوم فنی، تکنولوژی و استاندارد سازی تولیدهای صنعتی تاکید کرد و افزود: با رفع موانع بین المللی بانکی علیه ایران می توان آینده خوبی را برای تاجران ایرانی و چینی متصور شد چرا که تاجران از وضع موجود آسیب جدی می بینند.

در این دیدار خانم باگی جائو، رئیس کمیته مشاورین بخش تحقیقات و توسعه بین المللی آکادمی علوم اجتماعی چین نیز با بیان این که باید مکانیزم و مدلهای همکاری درستی بین ایران و چین تعریف شود و قوانین بصورت استراتژیک تدوین شوند، اظهار کرد: با تجمیع شرکتهای معروف و قوی ایرانی و چینی  همکاریهای خوبی میان دو کشورشکل می گیرد.

به گفته وی، ما نیاز داریم تا از قوانین سرمایه گذاری خارجی و احداث واحدهای تولیدی و تجاری  در ایران بمنظور سرمایه گذاری مشترک با ایران، اطلاعات بیشتری بدست آوریم تا به سطح همکاریهای استراتژیک برسیم.

 

کد خبر 261723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =