53 میلیارد تن کیلومتر نفت‌خام و فرآورده‌های نفتی منتقل شد

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، از انتقال 53 میلیارد تن کیلومتر نفت‌خام و فرآورده‌های نفتی از طریق خطوط لوله در سال 94 خبرداد.

عباسعلی جعفری نسب در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: حجم انتقال نفت‌خام و فرآورده‌های نفتی از طریق خط لوله خط لوله پارسال با حدود چهار میلیارد تن کاهش به 53 میلیارد تن کیلومتر رسید، در حالی که این مقدار در سال 93، 57 میلیارد تن کیلیومتر بود و این کاهش در پی تغییر الگوی مصرف فرآورده‌های نفتی در کشور پدید آمده است.

وی درباره حجم سوخت انتقالی با خطوط لوله گفت: پارسال بیش از 63 میلیارد لیتر نفت‌خام و 56.5 میلیارد لیتر فرآورده‌های نفتی با خطوط لوله منتقل شد.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، جمع سوخت انتقال داده شده از طریق خطوط را 120 میلیارد لیتر اعلام کرد و افزود: روزانه نزدیک به ٣٣٠ میلیون لیتر نفت خام و فرآورده نفتی با خطوط لوله به مبادی مصرف منتقل می‌شود.

به گفته وی، روزانه ١٨٠ میلیون لیتر نفت‌خام و ١٥٠ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی از طریق خطوط لوله انتقال داده می‌شود.

جعفری نسب اعلام کرد: عمده فعالیت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران تامین نفت‌خام خوراک پالایشگاهها و انتقال فرآورده‌های تولیدی پالایشگاهها یا فرآورده‌های وارداتی به انبارهای بزرگ نفت و مراکز عمده مصرف گاهی نیروگاهها و فرودگاه‌هاست.

وی یادآور شد: توسعه گازرسانی و تولید گاز طبیعی و به دنبال آن کاهش میزان مصرف سوخت مایع بر روند انتقال تاثیر بسزایی دارد که ما از این روند استقبال کرده و آن‌را گام مثبتی برای اصلاح الگوی مصرف و بهبود شرایط انتقال می دانیم.

کد خبر 261730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =