۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
  • کد خبر: 261738
روسیه در نشست 169 اوپک شرکت نمی کند

وزیر انرژی روسیه گفت: برنامه ای برای حضور در نشست 169 اوپک در وین ندارد، اما به مشورت به وزیران نفت این سازمان ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت: برنامه ای برای شرکت در نشست ماه ژوئن سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ندارد.

با وجود آن که روسیه عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) نیست، اما در ماههای اخیر و همزمان با سقوط قیمتهای نفت به کمترین سطح در چند سال گذشته، با اعضای این گروه مشورت کرده است.

روسیه با تولید روزانه بیش از 10 میلیون بشکه نفت خام، بزرگ ترین کشور تولید کننده غیرعضو اوپک به شمار می رود.

یک پیشنهاد مطرح شده در فوریه امسال برای همکاری روسیه و چند کشور دیگر غیر عضو اوپک با اعضای این سازمان برای تثبیت سطح تولید نفت برای تقویت قیمت ها، با کارشکنی و بهانه تراشی عربستان شکست خورد.

این در حالی است که وزارت انرژی روسیه اعلام کرده بود که نواک روز سوم ژوئن (١٤ خردادماه ) پس از برگزاری نشست روز ٢ ژوئن (١٣ خرداد) وزیران نفت اوپک در وین، با محمد بن صالح الساده، همتای قطری خود در مسکو ملاقات خواهد کرد.

نشست عادی ١٦٩ وزیران نفت اوپک به منظور تعیین سیاستهای تولید این سازمان روز پنجشنبه دوم ژوئن (١٣ خرداد ماه) در وین، پایتخت اتریش، آغاز بکار خواهد کرد.

کد خبر 261738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =