تلاش کویت برای کاربرد انرژی خورشیدی در تولید نفت خام

کویت استفاده از روش های جایگزین گاز طبیعی مایع وارداتی، مانند بخار آب تولید شده از انرژی خورشیدی را برای استخراج نفت خام بررسی می کند.

به گزارش روزنامه نشنال چاپ امارات، شرکت نفت کویت اعلان کرد که در راستای جستجو برای روش های جایگزین به منظور به حداکثر رساندن میزان تولید نفت خام با هزینه کمتر، استفاده از انرژی خورشیدی را برای استخراج نفت بررسی می کند.

با سپری شدن روزگار دستیابی آسان و کم هزینه به بقیه ذخایر باقی مانده نفت جهان که حدود 70 درصد این ذخایر را تشکیل می دهد و از نوع سنگین است، کشورهایی بیشتر از روش تزریق گاز برای افزایش میزان بازیافت منابع نفتی استفاده می کنند که به روش بازیافت پیشرفته نفت (ایی او آر) معروف است.

اما کویت که از لحاظ دستیابی به منابع گاز ضعیف است، در پی کاربرد روش های انرژی های تجدیدپذیر و عمدتا نیروی متمرکز خورشیدی برای کاهش هزینه واردات گاز طبیعی مایع است.

به گفته راعد شریف مشاور ارشد شرکت نفت کویت، همه شرکت ها در این کشور در جستجوی راه هایی برای کمک به دستیابی به هدف استفاده 15 درصدی از انرژی های تجدیدپذیر تعیین شده توسط دولت برای کاهش هزینه واردات انرژی هستند.

کویت واردات گاز طبیعی مایع را بیش از 6 سال پیش شروع کرد و بر اساس ارزیابی ها، هزینه هر یک میلیون بی تی یو گاز ال ان جی در پروژه های ایی او آر بالغ بر 13 دلار آمریکا بوده است.

کد خبر 261749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =