زمینه همکاری در بخشهای ذخیره سازی و توربینهای گاز بررسی شد

زمینه همکاری ایران و ژاپن در بخشهای بهینه سازی انرژی و توربینهای گاز در نشست مشترک هیئت ژاپنی با مدیرعامل شرکت گاز استان مازنداران بررسی شد.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران در این خصوص گفت: این نشست مشترک میان شرکت گاز استان مازندران و شرکت کاوازاکی ژاپن در راستای افزایش بهره وری سازمانی و با هدف بهره مندی از فناوریهای نوین در حوزه های ذخیره سازی، بهینه سازی مصرف انرژی و توربینهای گاز برگزار شد.
 
محمد اسماعیل ابراهیم زاده با بیان این که یکی از استراتژیهای شرکت ملی گاز ایران همکاری با دیگر کشورها در زمینه تولید و انتقال گاز است، افزود: بدل شدن به شرکت برتر در سطح بین المللی و مدل شدن از طریق بهینه کاوی از جمله سیاستهای کلان شرکت ملی گاز ایران است.
 
وی اعلام کرد: در این نشست، با هدف تحقق این سیاست، پیشنهاد ایجاد کنسرسیوم مشترک اجرای طرح CCHP با حضور کشورهای ژاپن، مالزی، اندونزی و شرکت ملی گاز ایران و با پیگیری شرکت گاز مازندران مطرح شود.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان مازندان در ادامه با بیان این که گازرسانی به مناطق صعب العبور از استراتژیهای این شرکت است، ادامه داد: در این زمینه می توان از فناوریهای نوین در حوزه ذخیره سازی گاز و گازرسانی به روش سی ان جی و مینی ال ان جی استفاده کرد.
 
ابراهیم زاده تاکید کرد: انتظار داریم از مجموعه منابعی که شرکت ژاپنی برای سرمایه گذاری لحاظ خواهد کرد، اعتبارات خوبی در قالب کمکهای بلاعوض و تسهیلات با بهره کم به بخش ذخیره سازی انرژی و توربینهای گازی اختصاص یابد.
 
ابراهیم زاده افزود: خوشبختانه قوانین خوبی برای سرمایه گذاری مشترک در این زمینه در کشور ایران وجود دارد و ما از همه ظرفیتها برای رفع ابهامات احتمالی استفاده می کنیم. 
کد خبر 261785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =