ایران و اوکراین می توانند در حوزه های انرژی همکاری کنند

رئیس جمهوری با اشاره به امکانات و توانمندیهای گسترده برای همکاری ایران و اوکراین از جمله ظرفیتهای موجود در حوزه های انرژی و ترانزیت، گفت: این امکانات و توانمندیها می‌تواند در مسیر تقویت همکاریهای منطقه‌ای بویژه در حوزه اقتصادی بکار گرفته شوند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (یکشنبه، 9 خردادماه) در دیدار پاولو کلیمکین، وزیر امورخارجه اوکراین گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و اوکراین همواره خوب و مناسب بوده و تهران خواهان تقویت این روابط دوستانه است.

رئیس جمهوری با اشاره به امکانات و توانمندیهای گسترده برای همکاری 2 کشور از جمله ظرفیتهای موجود در حوزه های انرژی و ترانزیت، افزود: این امکانات و توانمندیها می‌تواند در مسیر تقویت همکاریهای منطقه‌ای بویژه در حوزه اقتصادی بکار گرفته شوند.

وی، تقویت همکاریهای بخش خصوصی 2 کشور را ضروری خواند و تصریح کرد: همکاری میان بانکهای 2 کشور، راه توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری را هموارتر می‌سازد.

روحانی عنوان کرد: همکاریهای ایران و اوکراین می‌تواند در بخشهای فرهنگی‌، علمی، فناوری و توریسم نیز گسترش یابد.

وزیر امورخارجه اوکراین نیز در این دیدار از ایران به عنوان کشوری بزرگ با تاریخ عمیق و فرهنگ غنی نام برد و تاکید کرد: کیف خواهان روابطی خوب، عمیق و رو به جلو با جمهوری اسلامی ایران است.

کلیمکین، افزود: در نقشه راهی که برای تعمیق روابط کیف با تهران طراحی شده، خواهان روابطی صمیمی در همه حوزه‌ ها از جمله در عرصه اقتصادی، کشاورزی و انرژی با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی همچنین با ارائه گزارشی از نشست کمیسیون مشترک 2 کشور، تصریح کرد: تقویت همکاریهای 2 کشور در حوزه‌ های توریسم، فرهنگی و علمی نیز ضروری است و موجب شناخت بهتر از یکدیگر خواهد شد.

کد خبر 261788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =