پرتغالیها برای مشارکت در صنایع پالایشی و پتروشیمی به ایران می آیند

مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت از علاقمندی شرکتهای پرتغالی برای حضور در پروژه های پتروشیمی و پالایشگاهی ایران خبرداد.

حسین اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار شانا درباره مهمترین محور دیدار امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با جرج کوستا اولیویرا، معاون وزیر خارجه پرتغال افزود: در این دیدار فرصت سرمایه گذاری در پرتغال و ایران در بخش پتروشیمی و پالایشگاهی تشریح شد.

وی با بیان این که ظرفیت فراوانی برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد که شرکتهای پرتغالی می توانند از آن استفاده کنند، تصریح کرد: با لغو تحریمها و فضای بوجود آمده پس از آن، شرکتهای خارجی می توانند در ایران سرمایه گذاری کنند.

اسماعیلی با بیان این که همچنین در این دیدار مزیت نسبی ایران برای تامین خوراک مورد نیاز مجتمعهای پتروشیمی تشریح شد، افزود: شرکتهای پرتغال نیز آمادگی خود را برای ورود به بازار ایران عنوان کردند. 

مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت دراین باره که، آیا شرکتهای پرتغالی علاقمند به حضور در پروژه پالایشگاهی خاصی در ایران هستند، نیز توضیح داد: همکاری میان دو کشور در شرایط کنونی در فاز مطالعاتی قرار دارد  و قرار است مذاکرات بیشتر در این زمینه با شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران انجام شد.

وی با اشاره به این که شرکت آی اس کیو پرتغال پیشتر و در فاصله سالهای 2008 و 2010 در پالایشگاههای بندرعباس و شیراز حضور داشته، تصریح کرد: این شرکت در زمینه مدیریت پروژه و خدمات رسانی به پالایشگاههای نفت فعال است.

به گفته اسماعیلی، شرکتهای پرتغالی در این دیدار اظهارامیدواری کردند با گسترش روابط بانکی، زمینه همکاری در زمینه انرژی  میان دو کشور تسریع شود.

شرکت خصوصی آی اس کیو امسال برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی شرکت کرده بود و آنتونیو کوریا داکروز، نماینده این شرکت در گفتگو با شانا اظهار کرده بود: پایان تحریمها فرصتی بزرگ برای مشارکت با صنعت نفت ایران ایجاد کرده و اکنون بهترین زمان برای حضور در بازار این کشور است.

کد خبر 261793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =