50 هزار تن به ظرفیت تولید مجتمع پتروشیمی ارومیه افزوده شد

طرح اسید سولفوریک مجتمع پتروشیمی ارومیه با ظرفیت 50 هزار تن در سال و سرمایه‌گذاری 240 میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، طرح اسید سولفوریک مجتمع پتروشیمی ارومیه  امروز (دوشنبه، 10خردادماه) در مراسمی با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، به صورت ویدیو کنفرانس و مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، عادل نژاد سلیم، مدیرعامل شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس و جمعی از مسئولان استان آذربایجان غربی افتتاح شد.

طرح اسید سولفوریک مجتمع پتروشیمی ارومیه با ظرفیت 50 هزار تن محصول با ارزش تقریبی 12.5 میلیارد تومان در سال و تامین 17 هزار تن خوراک گوگرد به صورت آزمایشی پارسال 14 خردادماه به بهره‌برداری رسید.

این طرح تحت لیسانس شرکت KSJ  هند با بیش از 240 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسید.

طرح اسید سولفوریک مجتمع پتروشیمی ارومیه به منظور تکمیل 30 هزار تن خوراک واحد سولفات آمونیوم و 20 هزار تن خوراک واحد سولفات پتاسیم مجتمع و یا فروش طراحی و اجرا شد.

این طرح با مشارکت شرکتهای پتروتکسان و ایده صنعت در کیلومتر 30 جاده ارومیه – مهاباد در زمینی به مساحت 3300 مترمربع و اشتغالزایی 16 نفر اجرا شده است.

تولید حدود چهار تا هفت تن در ساعت بخار، تامین خوراک مورد نیاز واحد سولفات آمونیوم، تامین خوراک واحد سولفات پتاسیم و استفاده از سیستم دو جذبی برای کاهش میزان SOz در گازهای خروجی به زیر 300ppm از جمله مزایای طرح تولید اسیدسولفوریک در پتروشیمی ارومیه به شمار می آید.

کد خبر 261794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =