همکاری تهران و کی یف در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر افزایش می‌یابد

وزیر امورخارجه گفت: تهران و کی یف می‌توانند در زمینه های آموزش عالی، علمی، فناوری، انرژی، تجهیزات نیروگاهی، انرژیهای تجدیدپذیر و کشاورزی همکاریهای خود را گسترش دهند.

به گزارش شانا به نقل از وزارت امورخارجه، محمدجواد ظریف، امروز (یکشنبه، 9 خردادماه) در دیدار با پاولو کلیمکین، وزیر امورخارجه اوکراین، با ارزیابی مناسبات 2 کشور گفت: روابط دوجانبه روند طبیعی و رو به جلو داشته و سفر هیئت اقتصادی اوکراین به جمهوری اسلامی ایران نیز چشم انداز مناسبی دارد، همچنین امروز زمینه های گسترش همکاریهای اقتصادی و صنعتی 2 کشور فراهم شده است.

وزیر امورخارجه با تبیین چشم انداز ناشی از توافق برجام و تعاملات بانکی و مالی، افزود: آثار توافق برجام نتایج خوبی را برای پیشرفت امور تعاملات مالی بین شرکتهای خصوصی و دولتی 2 کشور ایجاد کرده است.

وی با اشاره به ظرفیتهای گسترده همکاری دوجانبه تهران، کیف در زمینه های آموزش عالی، علمی، فناوری، انرژی، تجهیزات نیروگاهی، انرژیهای تجدیدپذیر و کشاورزی ابراز امیدواری کرد: با افزایش رایزنی مقامهای 2 کشور و فراهم شدن تسهیلات روادید برای صاحبان صنایع و تجار، بتوانیم زمینه های ارتقا مناسبات را فراهم کنیم.

پاولو کلیمکین، وزیر امورخارجه اوکراین نیز در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه بیش از دو دهه بین 2 کشور گفت: ما علاقمندیم روابط و مناسبات 2 کشور را در تمامی سطوح سیاسی و اقتصادی و با افزایش رایزنیها گسترش دهیم.

وی با تشریح ظرفیتها و تجربیات فراوان و متنوع اوکراین افزود: اوکراین در زمینه های صنایع نیروگاهی، هوانوردی، انرژی تجدیدپذیر و انرژی اتمی صلح آمیز، تبادل دانشجو و غیره ظرفیتهای شایسته‌ای برای همکاری با موسسات ایرانی دارد، بنابراین علاقمندیم در این زمینه ها در چهارچوب فعالسازی کمیسیون مشترک اقتصادی گامهای جدیدی برداریم.

وزیر امورخارجه اوکراین همچنین گزارشی از آخرین تحولات توافق مینسک و نقطه نظرات کشورش پیرامون آخرین تحولات آزادی زندانیان اوکراین و روسیه و چگونگی رفع موانع بر سر راه توافق مینسک ارائه کرد.

کد خبر 261796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =