گام مرکز پژوهشها برای تدوین راهبرد مجلس دهم

نشست شورای معاونان مرکز پژوهشهای مجلس، امروز (یکشنبه، نهم خردادماه) باهدف تهیه راهبرد مجلس دهم و با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و فرهنگی اسلامی برگزار شد.

به گزارش شانا، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، در راستای پیگیری مطالبات رئیس مجلس درباره ماموریت به مرکز پژوهشهای مجلس به منظور تهیه و تدوین راهبرد مجلس دهم، نشست شورای معاونان مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی امروز برگزار شد.

کاظم جلالی در این نشست با تاکید بر اینکه مرکز پژوهشهای مجلس بازوی مشورتی مجلس است، گفت: مجلس دهم با حضور پرشور مردم در انتخابات هفتم اسفند و 10 اردیبهشت ماه تشکیل شد و امروز وظیفه مجلس دهم پیگیری مطالبات مردم در زمینه اقتصاد و معیشت در حوزه تقنین و نظارت است.

وی با بیان این که مجلس دهم در آغاز راه نیازمند تدوین راهبرد و تعیین خط‌مشی است، تصریح کرد: منویات رهبر معظم انقلاب در پیام ایشان در افتتاحیه مجلس شورای اسلامی به خوبی مبین و چراغ راه مجلس جدید خواهد بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، تاکید کرد: باید تلاش شود تا تمامی طرحها و لوایحی که در مجلس دهم مورد بررسی قرار می‌گیرند دارای پیوست اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی باشند.

وی افزود: باید براساس بررسی سیستماتیک و تهیه مدلهای پیش‌بینی، بازخوردهای طرحهای مورد بررسی از دو منظر اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس تصریح کرد: تهیه پیش‌نویس راهبرد مجلس دهم ماموریتی است که رئیس مجلس برای مرکز تعیین کرده است و در تهیه آن باید مواردی همچون اقتصاد مقاومتی به عنوان سندی بالادستی مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: بیش از یک قرن قانونگذاری، تصویب انبوهی از قوانین را به همراه داشته است به طوری که امروز با تورم دست و پاگیر در حوزه تقنین روبرو هستیم.

جلالی با بیان این که مجلس نهم یادگار خوبی همچون تصویب برجام را برجای گذاشت، گفت: باید تلاش کنیم تا با ریل‌گذاری مناسب، مسیر را برای برداشتهای مطلوب از برجام هموار کنیم، برداشتی که نتایج آن در زندگی مردم بیژه در حوزه اقتصاد و معیشت به طور ملموس قابل درک باشد.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس با تاکید براینکه پیش‌نویس استراتژی مجلس دهم از پیش در مرکز پژوهشهای مجلس آماده شده است، افزود: باید با بررسی دقیق‌تر این پیش‌نویس، راهکارهای کارآمدتری براساس اولویتهای مشخص شده به کار گرفته شوند.

در ادامه این نشست، معاونان مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی راهکارهای خود مبنی‌بر تهیه و تدوین راهبرد مجلس دهم را ارائه کردند که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علی لاریجانی امروز در نشست علنی مجلس پس از انتخاب به عنوان رئیس موقت مجلس طی سخنانی، گفت: از مرکز پژوهشهای مجلس می‌خواهم تا با هم‌فکری نمایندگان در کمیسیونهای تخصصی، پیش‌نویس استراتژی مجلس دهم را تدوین کنند و آن را به اطلاع نمایندگان برسانند و نظر نمایندگان را در این خصوص اخذ کنند تا مجلس راه چهار ساله‌ای را که در پیش دارد با روشن‌ بینی طی کند و بدانیم که چه اولویتهایی در این مسیر داریم.

کد خبر 261805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =