شرایط برای همکاری ایران و اوکراین در حوزه انرژی مهیاست

وزیر امور خارجه اوکراین گفت: در زمینه توسعه شبکه ریلی و انرژی زمینه های همکاری تهران و کی یف فراهم است.

به گزارش شانا، علی لاریجانی عصر امروز (یکشنبه، 9 خردادماه) در دیدار پاولو کلیمکین، وزیر امور خارجه اوکراین، گفت: اوکراین برای عبور از بحران می تواند از شرایط منطقه ای خود استفاده کند و روابط اقتصادی خود را با کشورهای آسیایی و اروپایی افزایش دهد.

وی افزود: در برهه های مختلف آمریکاییها ثابت کرده اند که نمی توان روی قول آنها حسابی باز کرد و خیلی زود تغییر موضع می دهند و به همین دلیل اوکراین با وضعی که اکنون دارد نمی تواند انتظار یاری از آنها داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش گروههای دوستی پارلمانی در تحکیم ارتباطات دو کشور ایران و اوکراین، گفت: باید تلاش کرد که گروههای دوستی فعا تر از گذشته عمل کنند زیرا افزون بر تحکیم روابط پارلمانی می توانند در ارتقای روابط سیاسی و اقتصادی هم نقش داشته باشند، ما هم سعی می کنیم که در دوره جدید این گروه را سریعتر تشکیل دهیم.

پاولو کلیمکین، وزیر امور خارجه اوکراین نیز در این دیدار ضمن تبریک به لاریجانی برای انتخاب دوباره وی به ریاست مجلس گفت: ایران و اوکراین اشتراکهای فراوانی در زمینه های تاریخی و برخی عادات فرهنگی و سنتی دارند و همچنین درباره رخدادها و تحولات مختلفی که در منطقه و جهان رخ می دهد دارای درک مشترکی هستند و ما علاقمندیم تا در کنار تقویت روابط سیاسی، برای گسترش روابط اقتصادی هم تلاش کنیم.

وی ادامه داد: اوکراین از نظر محصولات کشاورزی کشوری غنی است اما تا رسیدن به درجه مطلوب فاصله دارد اما می تواند در حوزه صادرات این محصولات به ایران اقدام کند.

کلیمکین گفت: در زمینه توسعه شبکه ریلی و همچنین انرژی هم زمینه های همکاری فراهم است و اکنون ما در ترکمنستان چند پروژه در دست داریم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزیر خارجه اوکراین روز یکشنبه با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر 261818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =