قیمت بنزین در آسیا به 60 دلار رسید

افزایش تقاضا، قیمت هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور را در هفته منتهی به 20 ماه مه (جمعه، 31 اردیبهشت ماه) بیش از سه دلار افزایش داد.

به گزارش خبرنگار شانا، قیمت هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به 20 ماه مه (جمعه، 31 اردیبهشت ماه) با سه دلار و 54 سنت افزایش به 60 دلار و 56 سنت رسید، افزایش تقاضا برای بنزین در بازار آسیا، سطح قیمت این فرآورده نفتی را در این منطقه بالا برده است، شرکت دولتی نفت اندونزی (پرتامینا) هفته  300 هزار بشکه بنزین از بازار آسیا خرید، در حالی که در هفته پیش نیز همین شرکت، 250 هزار بشکه بنزین از بازار خریداری کرد.

به گزارش اداره کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت گازوییل در بازار سنگاپور در هفته مورد بررسی با 3 دلار و 20 سنت افزایش به 56 دلار و 12 سنت به ازای هر بشکه رسید؛ کاهش عرضه گازوییل از سوی برخی پالایشگران آسیایی، بویژه پالایشگران فعال در هند، سودهای پالایشی حاصل از این فرآورده نفتی را در منطقه آُسیا افزایش داده است. وقوع خشکسالی در هند و کمبود آب برای استفاده در پالایشگاهها، عملیات پالایشی در برخی پالایشگاههای این کشور را مختل کرده است.

همچنین قیمت نفت کوره نیز در بازار آسیا به 34 دلار و 79 سنت به ازای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته یک دلار و 38 سنت افزایش نشان می دهد؛ حجم ذخیره سازی نفت کوره در آسیا به بالاترین سطح در 2 سال گذشته رسیده است، معامله گران، دلیل اصلی این افزایش را حجم زیاد واردات نفت کوره از اروپا و آمریکا به بازار آسیا می دانند.

قیمت بنزین در بازار رتردام در هفته مورد بررسی با 2 دلار و 96 سنت افزایش به 70 دلار و 45 سنت رسید، همچنین قیمت بنزین در خلیج مکزیک به 64 دلار و یک سنت رسید که نسبت به هفته گذشته سه دلار و 61 سنت افزایش نشان می دهد.

کد خبر 261837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =