صنعت برق نیازمند توانمندی بخش خصوصی است

معاون وزیر نیرو گفت: استفاده از توان بخش خصوصی داخلی و خارجی در صنعت برق جزو برنامه های وزارت نیروست.

به گزارش خبرنگار شانا، هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی صبح امروز (دوشنبه 10 خرداد ماه) در یازدهمین همایش بین المللی انرژی که با شعار «پویایی انرژی در جهان در حال تغییر» که در محل پژوهشگاه نیرو برگزار می شود، گفت: امروز تقاضای برق در ایران به شدت افزایش یافته است و وزارت نیرو تلاش می کند با افزایش ظرفیت نیروگاههای کشور تولید برق را افزایش دهد.

وی با بیان این که مصرف گاز نیروگاههای ایران نسبت به پارسال 16 درصد افزایش یافته است، افزود: این موضوع بدون تردید آثار مثبت زیست محیطی را به دنبال خواهد داشت و ما تلاش داریم امسال نیز استفاده از سوخت مازوت را در نیروگاهها به حداقل برسانیم.

فلاحتیان تصریح کرد: هم اکنون ایران با کشورهای منطقه ارتباط الکتریکی دارد و البته صادرات برق افزایش یافته است؛ از این رو برنامه تبادل انرژی با کشورهای منطقه در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.

معاون وزیر نیرو به برخی از چالشهای این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: افزایش بدهیها به پیمانکاران بخش خصوصی و بالا بودن شدت مصرف انرژی به دلیل پایین بودن قیمت آن و نبود استاندارد در مصرف انرژی برخی از چالشهای این حوزه است.

وی ادامه داد: ایران امروز ظرفیت بالایی برای صرفه جویی در مصرف برق از طریق راهکارهای قیمتی و غیرقیمتی دارد که باید بتوانیم از آنها استفاده کنیم تا از شدت مصرف کاسته شود.

فلاحتیان تصریح کرد: وزارت نیرو در تلاش است با انجام اقدامهایی مختلف، تلفات برق کشور را کاهش دهد که البته با فعالیتهای گسترده ای که تا به حال انجام داده ایم، تلفات در این حوزه به کمتر از 10 درصد رسیده است.

معاون وزیر نیرو عنوان کرد: وزارت نیرو تلاش دارد تا با استفاده از توان بخش خصوصی داخلی و خارجی و یا راهکارهایی همچون بورس انرژی، صنعت برق کشور را بیش از پیش توسعه دهد.

کد خبر 261849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =