۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
  • کد خبر: 261851
صادرات نفت عراق 170 هزار بشکه کاهش یافت

صادرات نفت خام عراق از پایانه های جنوبی از ابتدای ماه مه (اردیبهشت – خرداد) روزانه حدود 170 هزار بشکه کاهش یافت.

به گزارش شانا، میانگین صادرات نفت خام عراق از نواحی جنوبی و شمالی از ابتدای ماه مه میلادی تا کنون حدود سه میلیون و 900 هزار بشکه در روز بوده است، با این حال، به دلیل بروز برخی مشکلات فنی و انجام تعمیرات اضطراری، صادرات نفت از بنادر جنوبی عراق در ماه مه حدود 170 هزار بشکه در روز نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است.

میانگین صادرات نفت خام عراق از مناطق جنوب و شمال این کشور در سه هفته نخست ماه مه در مقایسه با مدت مشابه ماه گذشته، حدود 200 هزار بشکه در روز کاهش نشان می دهد که دلیل اصلی آن بروز مشکلات فنی اعلام شده است.

به گزارش مدیریت امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، عراق در سال 2015 میلادی به طور میانگین روزانه سه میلیون بشکه نفت خام از پایانه های جنوبی خود صادر کرد که این رقم در مقایسه با سال 2014 حدود 490 هزار بشکه در روز، معادل 19 درصد افزایش نشان می دهد.

این رقم برای چهار ماه نخست امسال به طور میانگین  حدود سه میلیون و 400 هزار بشکه در روز بوده است، در این مدت، میانگین صادرات نفت خام کردستان عراق به بیش از 500 هزار بشکه در روز رسید که در مجموع، میانگین صادرات نفت خام عراق را تا مرز چهار میلیون بشکه در روز افزایش داده است.

کد خبر 261851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =