قابلیت صادرات برق و گاز به اروپا وجود دارد

وزیر نیرو از قابلیت ایران برای صادرات برق و گاز به اروپا خبر داد و گفت: تحقق این امر به مذاکره و انعقاد تفاهمنامه و تامین زیرساختهای لازم نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، حمید چیت چیان، وزیر نیرو، امروز (دوشنبه، 10 خردادماه) در حاشیه یازدهمین همایش بین‌المللی انرژی که در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد، در جمع خبرنگاران به موضوع صادرات برق و گاز اشاره کرد و گفت: هم اکنون، ایران با هفت کشور پیرامونی خود، مبادله برق انجام می‌دهد، مذاکراتی برای افزایش صادرات برق به این کشورها انجام شده تا با ساخت خطوط انتقال جدید بتوانیم به این مهم دست یابیم.

وی با بیان این که هنوز طرح مشخصی برای صادرات برق به اروپا تدوین نشده است، افزود: امروز دبیرکل منشور انرژی پیشنهاد داد تا این سازمان عهده دار صادرات برق از ایران به کشورهای اروپایی شود و به انجام گفتگوهای لازم بپردازد، بنابراین در صورت فراهم شدن زیرساختها، قابلیت صادرات گاز و برق به کشورهای اروپایی وجود دارد.

چیت چیان درباره طرحهای کاهش مصرف آب و اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی، تصریح کرد: این وزارتخانه در نظر دارد در سالهای آینده بخش قابل توجهی از تولید برق را از طریق انرژیهای تجدیدپذیر اجرا کند که نیاز به آب ندارند.

کد خبر 261875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =