پیشرفت ۶۱ درصدی عملیات حفاری در فاز ۱۴ پارس جنوبی

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از پیشرفت ۶۱ درصدی عملیات حفاری در فاز ۱۴ پارس جنوبی خبر داد و گفت: ۲۲ حلقه چاه این فاز تا پایان سال حفاری و تکمیل و به کارفرما تحویل می شود.

به گزارش شانا، محمدرضا تاکایدی با اشاره به حفاری 22 حلقه چاه فاز 14 بر روی سکوهای A و C گفت: از این چاهها دو حلقه ارزیابی و ٢٠ حلقه توسعه‌ای است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران پیشرفت عملیات حفاری چاههای سکوی C را ۸۸ درصد اعلام و پیش بینی کرد که تا خردادماه عملیات حفاری همه چاههای سکوی C به اتمام برسد و وارد مرحله تکمیل چاه شود.

وی افزود: عملیات حفاری مربوط به ۱۱ حلقه چاه سکوی A نیز پیشرفت ۶۰ درصدی دارد و متراژ حفاری در این سکو به ۴۴ هزار و ۲۶ متر می رسد.

به گزارش شرکت ملی نفت ایران، تاکایدی مجموع حفاریهای انجام شده در سکوی A و C فاز ۱۴ پارس جنوبی را با استفاده از ناوگان عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران را ۸۸ هزار و ۵۶۳ متر اعلام کرد و گفت: از این مجموع ۴۴ هزار و ۵۷۳ متر حفاری در سکوی C انجام شده و مابقی مربوط به سکوی A است.

به گفته تاکایدی، هم‌اکنون 2 دستگاه حفاری سنگین دریایی بر روی این دو سکو در حال حفاری هستند و متراژ حفاری چاهها تا به امروز، بیش از ۸۸ هزار متر به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: پروژه حفاری ٢٢ حلقه چاه در فاز ١٤ از سوی شرکت ملی حفاری ایران به صورت کلید در دست اجرا و تامین دکل، کالا و مواد حفاری، مهندسی، زمین شناسی، پشتیبانی و خدمات فنی بر عهده این شرکت است.

پروژه حفاری فاز ۱۴ در قالب قرارداد میان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت نفت وگاز پارس اجرا می‌شود. در فاز ١٤ پارس جنوبی قرار است ٤٤ حلقه چاه گازی حفاری شود و این فاز با هدف تولید روزانه ٥٦ میلیون و ٥٠٠ هزار مترمکعب گاز ترش و ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در دست اجراست.

تولید سالانه بیش از یک میلیون تن گاز مایع، یک میلیون تن اتان مصرفی واحدهای پتروشیمی و تولید روزانه ٤٠٠ تن گوگرد از دیگر تولیدات فاز ١٤است.

کد خبر 261895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =