صادرات ال پی جی ایران به اندونزی به 500 هزار تن می رسد

وزیرنفت با بیان این که محدودیتی برای توسعه روابط با اندونزی وجود ندارد، گفت: میزان صادرات ال پی جی ایران به اندونزی سال آینده به 500 هزار تن می رسد.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه ظهر امروز (دوشنبه، 10 خردادماه) پس از دیدار با سودیرمان سعید، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی در جمع خبرنگاران با این که در این دیدار درباره زمینه های مختلف همکاری مذاکرات خوبی انجام شد، به حضور اندونزی در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اشاره کرد و افزود: بازار نفت و اجلاس آینده این سازمان که روز پنجشنبه (13 خردادماه) برگزار می شود یکی از محورهای دیدار امروز بوده است.

وی به امضای قرارداد فروش 2 محموله ال پی جی به اندونزی که مجموع آن 80 هزار تن می شود اشاره کرد و با بیان این که نخستین گام همکاری با اندونزی با امضای این قرارداد امضا شد، افزود: صادرات ال پی جی به اندونزی سال آینده به 500 هزار تن می رسد.

زنگنه با بیان این که مذاکرات درباره میزان فروش نفت خام و میعانات گازی ایران به اندونزی ادامه دارد، یادآور شد: همچنین دراین دیدار، تامین خوراک پالایشگاههای اندونزی از سوی ایران با امضای قرارداد بلندمدت و خرید سهام پالایشگاههای اندونزی از سوی ایران بررسی شد.

وزیر نفت با بیان این که پرتامینا (شرکت دولتی نفت اندونزی) علاقمند به مشارکت در توسعه میدانهای نفتی ایران است، تصریح کرد: مذاکرات در این زمینه با شرکت ملی نفت ایران انجام خواهد شد.

کد خبر 261904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =