قرارداد ساخت سانتریفیوژ برای استفاده در بالادست نفت امضا شد

قرارداد ساخت یک دستگاه سانتریفیوژ اولترا برای استفاده در حوزه بالادست صنعت نفت، میان پژوهشگاه صنعت نفت و سازمان انرژی اتمی امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، پژوهشگاه صنعت نفت و سازمان انرژی اتمی پیرو تفاهمنامه ای که 17 فروردین ماه امسال و در آستانه دهمین سالروز ملی فناوری هسته ای امضا کرده بودند و در مسیر اجرایی کردن یکی از بندهای این تفاهمنامه، بعدازظهر امروز (دوشنبه، 10 خردادماه) قرارداد همکاری امضا کردند.

این قرارداد همکاری در حضور علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و محمدرضا مقدم، معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری و سرپرست معاونت امور مهندسی این وزارتخانه، میان حمیدرضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و علی اصغر زارعان، معاون سازمان انرژی اتمی امضا شد.

بر اساس این قرارداد همکاری، یک دستگاه سانتریفیوژ اولترا از سوی سازمان انرژی اتمی ساخته و برای استفاده در لابراتورهای پژوهشگاه صنعت نفت به منظور بهره مندی در حوزه بالادستی این صنعت، در اختیار پژوهشگاه قرار می گیرد.

پژوهشگاه صنعت نفت و سازمان انرژی اتمی، 17 فروردین ماه امسال تفاهمنامه همکاری مشترکی را به امضا رساندند که بر مبنای آن، همکاری در حوزه های تحقیقاتی، مشاوره ای و آموزشی در دستور کار دو طرف قرار گرفت و مقرر شد، پژوهشگاه نفت از 10 دستگاه سانتریفیوژ اولترای سازمان انرژی اتمی در مطالعات مخازن نفت و گاز استفاده کند؛ امروز قرارداد نخستین دستگاه سانتریفیوژ مورد درخواست پژوهشگاه صنعت نفت در سالن خوارزمی سازمان انرژی اتمی امضا شد.  

کد خبر 261914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =