ایران به افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی روی آورده است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که بازگشت میزان تولید نفت ایران به شرایط قبل از تحریمها، بیانگر وضع مطلوب صنایع نفت گاز در ایران است، به ژاپن پیشنهاد داد که به ایران در زمینه بازاریابی کالاهای صادارتی مشاوره دهد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان توسعه تجارت، والی الله افخمی راد، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار یاسوشی آکاهوشی،مدیر اجرایی جترو ژاپن، گفت: با توجه به سابقه درخشان ژاپن در صادرات کالا به دنیا، پیشنهاد می کنیم این کشور در زمینه بازاریابی کالاهای صادراتی به ایران کمک و خدمات مشاوره ای ارائه کند.

وی با بیان بهبود شرایط ایران و جهان و برچیده شدن تحریمهای اقتصادی علیه ایران، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای جهان علاقمندی خود را برای گسترش روابط تجاری ابراز کرده‌اند.

وی با بیان این که ایران تمایل دارد در بخشهای با ژاپنیها همکاری کند، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت ژاپن در صادرات کالا به دنیا همچنین سرمایه‌گذاریهای متعدد این کشور در کشورهای مختلف،ایران این آمادگی را دارد که به صورت مستقیم و یا مشترک با ژاپنیها،در تولید و صادرات کالا مشارکت کند.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: تمایل به توسعه صنعتی از نوع صنایع پایه و غیر مونتاژ به مراتب بیش از گذشته شده و ایران نیز در رشته‌های مختلف صنعتی پیشرفتهای خوبی کرده است.

وی با اشاره به این که صادرات نفت خام ایران به سطوح پیش از تحریمها بازگشته و این موضوع نشان‌دهنده وضع مطلوب صنایع نفت و گاز ایران است، گفت: ایران در زمینه های دیگری مثل صنایع فولاد،خودرو،هایتک، نانو فناوری و بایوفناوری به پیشرفتهای خوبی دست یافته است.

افخمی راد با تاکید بر تغییر نگاه ایران به اقتصاد متکی به نفت و پایان دادن به این نگاه، اظهار کرد: امروز، بیش از هر زمانی در جمهوری اسلامی ایران به صادرات کالاهای غیرنفتی فکر می‌شود، ازاین رو به دنبال راهکارهای ارتقای روز افزون صادرات هستیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم ژاپن تجربه های موفق خود را در اختیار ایران قرار دهد و این مهم  زمینه‌ای برای گسترش روابط روزافزون دو کشور باشد.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان این که پارسال صادرات غیر نفتی ایران به رقمی نزدیک به 43 میلیارد دلار رسید، یادآور شد: با وجود پیشی گرفتن صادرات ایران از واردات، اما این ارقام در حد تولید ناخالص داخلی و تولید صنعتی کشور نیست.

افخمی راد گفت: با توجه به ظرفیتهای بالای ایران در تولید،صادرات ایران باید به جایگاه قابل قبولی در جهان  برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکلات بانکی در ارتباط با تحریم ایران بتدریج در حال برطرف شدن است است؛ از این رو  بازاریابی کالاهای ایرانی به گونه ای جدی پیگیری می‌ شود.

وی افزود: روابط بانکی ایران با بسیاری از بانکها برقرار شده است و امیدواریم بزودی روابط با بانکهای بزرگ نیز به حالت پیش از تحریمها برگردد.

افخمی به ژاپنیها پیشنهاد داد بازاریابان قدرتمند خود را راهی ایران کنند تا به شرکتهای ایرانی خدمات مشاوره‌ای ارائه دهند.

رئیس سازمان توسعه تجارت به تجربه استخدام بازاریابان خارجی در صنعت پتروشیمی ایران در سالهای گذشته و تاثیر این اقدام بر افزایش فروش اشاره و تصریح کرد: دولت و مردم ژاپن باید بیش از گذشته در خصوص ایران تحقیق کنند تا دید بهتری نسبت به ظرفیتهای ایران پیدا کنند.

کد خبر 261915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =