سازمان انرژی اتمی، وزارت نفت را در بحث انتقال فناوری یاری دهد

معاون وزیر نفت گفت: انتقال و دستیابی به مدیریت فناوری در برنامه وزارت نفت قرار دارد و سازمان انرژی اتمی می تواند در این زمینه، وزارت نفت را یاری دهد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدرضا مقدم، معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری و سرپرست معاونت امور مهندسی وزارت نفت، بعدازظهر امروز (دوشنبه، 10 خردادماه) در مراسم امضای قرارداد همکاری میان پژوهشگاه صنعت نفت و سازمان انرژی اتمی، با بیان این مطلب گفت: آنچه امروز در صنعت هسته ای کشور اتفاق افتاده است، از افتخارات ماندگار ملی به شمار می رود و با توجه به گام مثبت سازمان انرژی اتمی در مسیر انتشار دانش، خشنودیم که این سازمان بر آن است دانش و تجربه خود را در اختیار دیگر دستگاهها نیز قرار د هد.

وی با بیان این که رکن مهم اقتصاد مقاومتی، دانش بنیان شدن اقتصاد است، افزود: پیاده سازی سیاستهای اقتصاد مقاومتی، نیازمند مدیریت فناوری است.  

مقدم با اشاره به جایگاه استراتژیک صنعت نفت در اقتصاد کشور، ادامه داد: وزارت نفت به منظور تولید محصولات فناورانه و تقویت شرکتهای ایرانی در چارچوب سیاستهای اقتصاد مقاومتی، برنامه هایی در دست اجرا دارد.

وی با بیان این که ثروت اصلی سازمان انرژی اتمی در عرصه فناوری، مدیریت فناوری است، تصریح کرد: امیدوارم مسیر انتقال فناوری از این سازمان به وزارت نفت ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، قرارداد ساخت یک دستگاه سانتریفیوژ اولترا برای استفاده در حوزه بالادستی صنعت نفت، امروز (دوشنبه، ١٠ خردادماه) و ساعتی پیش، میان حمیدرضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و علی اصغر زارعان، معاون سازمان انرژی اتمی امضا شد.

این قرارداد در حضور علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و محمدرضا مقدم، معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری و سرپرست معاونت امور مهندسی این وزارتخانه در سالن خوارزمی سازمان انرژی اتمی امضا شد.





کد خبر 261921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =