بهره برداری از واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه ظرف 2 سال آینده

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از بهره برداری طرح سولفات پتاسیم با ظرفیت تولید 40 هزار تن در مجتمع پتروشیمی ارومیه تا 2 سال آینده خبرداد و گفت: مقدار سرمایه گذاری در این طرح 600 میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به ارومیه، مرضیه شاهدایی عصر امروز (دوشنبه، 10 خردادماه) در حاشیه مراسم کلنگ زنی طرح سولفات پتاسیم 40 هزار تنی مجتمع پتروشیمی ارومیه حجم سرمایه گذاری این طرح را بالغ بر 600 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این واحد با هدف تکمیل زنجیره ارزش تا 2 سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان این که این واحد با سرمایه گذاری بخش خصوصی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت پتروشیمی سرمایه گذاران ایرانیان به بهره برداری می رسد، افزود: طرح سولفات پتاسیم مجتمع پتروشیمی ارومیه با ظرفیت سالانه 40 هزار تن و 50 هزار تن محصول جانبی اسیدکلریدریک در سال اجرا خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، خوراک این واحد، 24 هزار تن در سال اسیدسولفوریک از تولیدات پتروشیمی ارومیه و 38 هزار تن کلروپتاسیم در سال از منابع خارجی و داخلی است.

همزمان با سفر استانی دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری به استان آذربایجان غربی فردا (سه شنبه، 11 خردادماه) پتروشیمی مهاباد به طور رسمی افتتاح می شود.

کد خبر 261928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =