لهستانیها در تامین مالی طرحهای انرژی ایران مشارکت می کنند

لهستان چهار پروژه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) ایران را تامین مالی می کند.

به گزارش شانا،  مدیر عامل هلدینگ انرژی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، گفت: به دنبال امضای تفاهمنامه با شرکت رافاکو لهستان، این شرکت تامین مالی چند پروژه از جمله بازیابی حرارت و ساخت مولدهای مقیاس کوچک را بر عهده خواهد داشت.

محمود مخدومی با بیان این که این تفاهمنامه دیروز (دوشنبه 10 خرداد ماه) با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و محسن جلال پور، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، امضا شد، تصریح کرد: آب، برق و بازیابی  انرژی، محورهای اصلی این تفاهمنامه است.

مخدومی افزود: در تفاهمنامه امضا شده با طرف لهستانی، چهار پروژه تعریف شده است.

وی ساخت مولدهای مقیاس کوچک، بازیابی حرارت از یک مجتمع پتروشیمی، بازیابی حرارت از کارخانه سیمان و نصب توربو اکسپندر در ایستگاههای تقلیل فشار گاز در شرکتهای زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) را مجموعه این طرحها عنوان کرد.

توربو اکسپندر، یک توربین با جریان محوری و یا گریز از مرکز است که در آن گاز فشار بالا برای تولید منبسط و گاز تولید شده به عنوان نیروی محرک کمپرسور استفاده می‌شود.

مخدومی گفت: شرکت لهستانی 75 تا 85 درصد منابع مالی مورد نیاز این پروژه ها را تامین و با همکاری پیمانکاران داخلی به ساخت این واحدها اقدام خواهد کرد.

وی افزود: پروژه های بازیابی حرارت از مجتمعهای صنعتی و تولید برق از آن، نرخ بازده مناسبی دارد و هماهنگی لازم در این باره با سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) انجام شده است، دیروز در حاشیه همایش تجاری ایران و لهستان سه تفاهمنامه شد.

هیئت اقتصادی 60 نفره جمهوری اسلامی ایران، یکشنبه هفته جاری به سر پرستی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در همراهی با وزیر امور خارجه سفر خود به چهار کشور لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی را آغاز کرد.

کد خبر 261938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =