مجتمع پتروشیمی مهاباد با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد

مجتمع پتروشیمی مهاباد با حضور رئیس جمهوری، وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مسئولان استان آذربایجان غربی به طور رسمی گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان آذربایجان غربی، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری که در دومین روز از سفر خود به استان آذربایجان غربی امروز (سه شنبه، 11 خرداد ماه) مجتمع پتروشیمی مهاباد را با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مسئولان استانی به طور رسمی افتتاح کرد.

مجتمع پتروشیمی مهاباد‌‌‌‌‌‌ به منظور توسعه تولیدات پتروشیمیایی در کشور و ایجاد کار و اشتغال و تولید مولد و همچنین توسعه صادرات پترو شیمیایی و استفاده بهینه از منابع گازی کشور و ایجاد ارزش افزوده بر روی سرمایه‌های ملی با مشارکت پتروشیمی ایران و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شکل گرفته است.

مجتمع پتروشیمی مهاباد یکی از طرحهای پتروشیمی ١٢ گانه در امتداد خط لوله اتیلن غرب است و این طرح از دیماه پارسال تولید خود را آغاز کرده و تاکنون چند محموله از محصولات این پتروشیمی به خارج از ایران صادر شده است.

پتروشیمی مهاباد با ظرفیت قابل قبولی درحال فعالیت است وم حصولات تولیدی این طرح پتروشیمی در داخل و خارج فروخته می شود و پتروشیمی مهاباد نیز مانند اغلب مجتمع های پتروشیمی کشور حدود ٧٠ درصد فروش خارجی و ٣٠ درصد عرضه داخلی دارد.

مجتمع پتروشیمی مهاباد قادر است سالانه ٣٠٠ هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و ٣٠ هزار تن بوتن ١ را تولید کند.

مواد اولیه مورد نیاز این مجتمع پتروشیمی سالانه حدود ٣٢٤ هزار تن اتیلن است که از طریق خط لوله  اتیلن غرب از عسلویه به این مجتمع منتقل می شود.

 

کد خبر 261939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =