بارگیری سکوی فاز 21 اواخر خردادماه انجام می شود

حفاری 11 حقله چاه فاز 21 به پایان رسید و عملیات تکمیلی چاهها نیز تا اواسط تیرماه به پایان می رسد

علیرضا عبادی، سرپرست فازهای 20 و 21 پارس جنوبی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به پایان حفاری 11 حلقه چاه فاز 21 پارس جنوبی گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده بارگیری سکوی فاز 21 از اواخر خردادماه آغاز شده و نصب آن نیز تیرماه انجام خواهد شد.

وی با بیان این که شرکت تاسیسات دریایی بارگیری دو سکوی 19A و 21 را همزمان انجام خواهد داد و گفت: عملیات نصب سکوی فاز 21 حدود 10 روز پس از نصب سکوی 19A‌ انجام خواهد شد. 

سرپرست فازهای 20 و 21 پارس جنوبی گفت: هم اکنون حفاری 11 حلقه چاه فاز 21 به پایان رسیده است و در حال انجام عملیات تکمیلی چاههای این فاز هستیم که انتظار داریم تا اواسط تیرماه این بخش از کار نیز به پایان برسد و پیش از آمدن سکوی دکل از موقعیت خود جابجا شود.

عبادی درباره ردیف دوم شیرین سازی پالایشگاه فازهای 20 و 21 نیز گفت:‌ هم‌اکنون ردیف دوم شیرین سازی به بهره بردار تحویل شده است و در مرحله عملیات آزمایش نشتی است که پس از این مرحله، آماده سازی ردیف دوم برای راه اندازی در تیرماه به پایان می رسد و آماده راه‌اندازی می شود.

وی پیشرفت کلی طرح را 87.5 درصد اعلام کرد و گفت: سکوهای فازهای 20 و 21، خطوط لوله، پالایشگاه و حفاری به ترتیب از پیشرفتهای 86، 86.1، 86 و 94.5 درصد برخوردار هستند.

به گزارش شانا،  طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز شیرین برای مصارف داخلی، بازیافت سالانه یک میلیون تن گاز اتان برای مصرف در صنایع پتروشیمی، بازیافت سالانه یک میلیون و ٥٠ هزار تن گاز مایع مرغوب برای صادرات، تولید روزانه ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی گوگرد زدایی و تثبیت شده برای صادرات و بازیافت روزانه ٤٠٠ تن گوگرد برای صادرات در اولویت وزارت نفت قرار دارد.

کد خبر 261943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =