گازپروم روسیه خواهان سرمایه گذاری در صنعت گاز ایران شد

شرکت گازپروم روسیه در کارگروه «کاربری گاز» که میان شرکت ملی گاز ایران و این شرکت برگزار شد برای سرمایه گذاری در صنعت گاز ایران اعلام آمادگی کرد.

معاون مهندسی و بهره برداری مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، امروز (سه شنبه، 11 خردادماه) در گفتگو با خبرنگار شانا در تشریح برگزاری کارگروه «کاربری گاز» گفت: این جلسه با حضور مدیر شعبه تجارت و کسب و کار و بهره بردار خطوط انتقال گاز شرکت گازپروم روسیه برگزار و شرکت یادشده برای سرمایه گذاری در صنعت گاز ایران اعلام آمادگی کرد.
 
مجتبی شیخ بهائی با بیان این که شرکت گازپروم هم اکنون با 440 هزار کارمند، 25 درصد گاز اروپا را تامین می کند، افزود: این شرکت با دارا بودن 185 هزار کیلومتر خط لوله، بزرگترین شبکه انتقال گاز دنیا را در اختیار دارد.
 
وی اعلام کرد: با توجه به دارا بودن این زیرساختها و وجود یک موسسه تحقیقاتی (GAZPROM PROMGAZ)، امکان همکاری شرکت ملی گاز ایران و شرکت گازپروم در بخشهای مختلف مهیا است.
 
معاون مهندسی و بهره برداری مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در ادامه با بیان این که شرکت گازپروم فعالیت چشمگیری در حوزه گازرسانی به مناطق دوردست از طریق ال ان جی و ال پی جی داشته است، یادآور شد: این شرکت، گازرسانی به مناطق دوردست را با تعبیه یک کپسول ال پی جی در مجتمعها (تا پنج طبقه) اجرایی می کند.
 
وی با اشاره به استفاده از سیستمهای گرمایشی مرکزی منازل کشور روسیه گفت: آب گرم از یک مرکز محله ای وارد منزل می شود و برای مصارف خانگی (پخت و پز) نیز از گاز طبیعی استفاده می شود.

تدوین طرح جام گازرسانی به مناطق صعب العبور ایران از سوی گازپروم

شیخ بهائی با بیان این که شرکت گازپروم در تدوین طرح جامع گاز کشور بولیوی و توزیع شبکه گازرسانی منازل ونزوئلا حضور داشته است، اعلام کرد: طرح پیشنهادی این شرکت برای برنامه جامع گازرسانی و پیش بینی عرضه گاز به مناطق مورد نظر شرکت ملی گاز ایران تدوین شده است.
 
به گفته وی، در جلسه بعدی این کارگروه که در روسیه تشکیل می شود درباره طرح جمع آوری گازهای ناشی از تخلیه فیلترها و شیرهای اطمینان، مقاوم سازی شبکه تغذیه و توزیع، ایستگاهها و علمکها، مباحث مربوط به ال ان جی و توجیه اقتصادی آن، روشهای کاهش مصرف گاز در بخش خانگی، مانیتورینگ تجهیزات و ایستگاههای گاز و.... بحث و تبادل نظر می شود.
 
پارسال هیئتی ٣٠ نفره از شرکت گازپروم در سطوح مدیریتی و کارشناسی به سرپرستی معاون رئیس کل این شرکت به ایران آمد.
 
در این مذاکرات به دلیل گسترده بودن حوزه های کاری صنعت گاز تصمیم گرفته شد ٦ کارگروه تعریف شود و این کارگروهها در بخش تجارت گاز، تحقیق و توسعه، تولید و اجرای پروژه های مشترک، کاربری گاز و... تعریف و در قالب آن مکاتبات و مذاکراتی نیز انجام شد.
 
طی روزهای گذشته کارگروه «قطعات، تجهیزات و تعمیر و نگهداشت شبکه خطوط لوله انتقال و توزیع گاز» و «کاربری گاز» با حضور مدیران ارشد و کارشناسان شرکت ملی گاز ایران و شرکت گازپروم تشکیل و دوطرف در حوزه های تعریف شده به بحث و تبادل نظر پرداختند.
کد خبر 261966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =