جمع آوری روزانه ٢٠ میلیون فوت مکعب از گازهای همراه نفت

شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری روزانه 20 میلیون فوت مکعب از گازهای همراه نفت مرحله نخست ایستگاه تقویت فشار گاز رگ سفید ١ در ایستگاه تقویت فشار گاز رگ سفید ٢ را جمع آوری می کند.

به گزارش شانا، محمد باورساد، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری اظهار کرد: با توجه به اهمیت و ارزش گازهای همراه نفت از نظر اقتصادی و جایگاه آن در سبد انرژی کشور و همچنین جلوگیری از آسیبهای زیست محیطی، جمع آوری گازهای همراه با نفت ایستگاه تقویت فشار گاز رگ سفید ١ در دستور کار قرار گرفت.

وی، گفت: توربو کمپرسورهای ایستگاه رگ سفید ١ به دلیل مشکلات ناشی از بروز لرزش و برخوردار نبودن قطعات با کیفیت به صورت مستمر در سرویس نبوده و گاز همراه تولیدی واحد بهره برداری رگ سفید به مشعل ارسال میشد، که با بررسیهای فنی صورت گرفته و استفاده از نرم افزار شبیه ساز از سوی کارشناسان  مدیریت امور فنی این شرکت روزانه ٢٠ میلیون فوت مکعب گاز جمع‌آوری می شود.

به گزارش شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، باورساد افزود: این عملیات که با حداقل امکانات و توان نیروهای عملیاتی شرکت انجام گرفت، افزایش مایعات گازی تولیدی کارخانه گاز و گاز مایع ١٣٠٠ و همچنین پتروشیمی بندر امام و افزایش گاز تزریقی به مخزن بی بی حکیمه و کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی را به همراه دارد.

کد خبر 261981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =