تسهیل حضور سرمایه گذاران خارجی با مدل جدید قراردادهای نفتی

معاون اموربین الملل و بازرگانی وزیر نفت، هدف از اجرای مدل جدید قراردادهای نفتی را تسهیل ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور عنوان کرد.

به گزارش شانا، امیرحسین زمانی نیا در میزگرد «تامین مالی و تراز منابع و مصارف مالی بخش انرژی» که همزمان با یازدهمین همایش بین‌المللی انرژی برگزار شد با بیان این که مدل جدید قرادادهای نفتی باید هرچه زودتر مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد: متاسفانه فضای بحث درباره قراردادهای نفتی کاملا سیاسی شد درحالی که هدف از این نوع قراردادها، تسهیل ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور است.

وی با بیان این که صنعت نفت در طول برنامه ششم توسعه به 185 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد که انتظار این است بخشی از آن از طریق مدل جدید قراردادهای نفتی جذب شود، تصریح کرد: بخش بالادستی نفت، پالایش و پخش، گاز و پتروشیمی به ترتیب به 85، 10، 10 و 80 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارند.

به گزارش وزارت نیرو، در این میزگرد، افزون بر امیرحسین زمانی نیا، معاون وزیر نفت، محسن خجسته‌مهر، معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر میادین هیدروکربوری وزارت نفت، سیدمهدی حسینی، رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی و آرش کردی، مدیرعامل توانیر، احمد کفاشی، رییس امور انرژی سازمان مدیریت و برنامه ریزی حضور داشتند و درباره چالشهای تامین مالی و تراز منابع و مصارف مالی بخش انرژی بحث و تبادل نظر شد.

 

کد خبر 261988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =