توسعه صنایع پایین‌دستی در مهاباد به اشتغالزایی در منطقه کمک می کند

رئیس جمهوری با بیان این که دولت همه توان خود را بکار می‌گیرد تا راه برای فعالیت صنایع پایین‌دستی در کشور گشوده شود، گفت: بدون تردید صنایع پایین‌دستی مربوط به پتروشیمی مهاباد باعث ایجاد اشتغال در منطقه می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (سه‎شنبه، 11 خردادماه) در جمع مردم مهاباد گفت: بدخواهان ببینند که جمهوری اسلامی برای صنعتی کردن مناطق غربی و کردنشین مصمم است و افتتاح پروژه بزرگ پتروشیمی مهاباد قدم اول بوده و صنایع پایین دستی نیز باید در منطقه توسعه یابد.

رئیس جمهوری افزود: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای رشد، تکامل و بویژه صنعتی کردن مناطق غربی و کردنشین بکار خواهد بست، بدون تردید صنایع پایین‌دستی مربوط به پتروشیمی مهاباد باعث ایجاد اشتغال در منطقه می‌شود.

وی با بیان این که دولت همه توان خود را بکار می‌گیرد تا راه برای فعالیت صنایع پایین‌دستی در کشور گشوده شود، تصریح کرد: باید همه مردم بومی منطقه در شرائطی مساوی از یک پروژه عظیم صنعتی، استفاده کنند، اما در عین حال یک صنعت پیچیده در زمان ساخت و تجهیز به متخصصانی از سراسر کشور نیاز دارد.

رئیس جمهوری با بیان این که یکی از وظایف مهم دولت آماده کردن شرائط اشتغال برای جوانان این مرز و بوم است، افزود: خوشحالم که امروز بزرگترین واحد صنعتی در تاریخ این منطقه با 300 هزار تن محصول سالانه افتتاح خواهد شد و این پروژه، دروازه‌ای برای صنعتی شدن منطقه است، گاز از طریق یک خط لوله یکهزار و 690 کیلومتری به این مناطق انتقال داده شد که این کاری بزرگ، کم‌نظیر و بی‌نظیر است.

وی تاکید کرد: آنهایی که به دروغ می‌گفتند دولت جمهوری اسلامی ایران، تنها می‌خواهد در مناطق کردنشین کشاورزی باشد و هیچ گاه صنعت وارد نشود، با چشم باز ببینند که واقعیت را نگفتند.

روحانی با بیان این که بعد از برجام فضای بهتری برای رونق اقتصادی در ایران از جمله آذربایجان غربی مهیا می‌شود، گفت: امیدواریم شاهد توسعه و پیشرفت  روزافزون در سرزمین ایران اسلامی باشیم.

کد خبر 261990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =