انرژی تجدیدپذیر آینده خوبی را برای ایران رقم می زند

نماینده مجلس آلمان با بیان این که ما از راهبرد ایران در حوزه انرژی خورشیدی برای شیرین کردن آب حمایت می‌کنیم، گفت: انرژی تجدیدپذیر آینده خوبی را برای ایران رقم خواهد زد.

به‌ گزارش شانا به نقل از وزارت نیرو، هانس جوزف‌ فل، نماینده مجلس آلمان، امروز (سه‌شنبه، 11 خردادماه) در یازدهمین همایش بین‌المللی انرژی ایران با بیان اینکه بین نفت و مناقشه و جنگ تاثیر مستقیم وجود دارد، گفت: مزارع دنیا به دلیل گرما در حال تخریب است و کشاورزان مزارع خود را از دست می‌دهند و به دلیل وجود گازهای CO2 در جهان دمای هوا 1.5 درجه گرمتر شده است.

وی با اشاره به این که نبود توازن در تمرکز گازهای گلخانه‌ای وجود دارد، افزود: باید گیاهانی کاشته شود که CO2 را به زمین برگرداند و برای حفظ آب و باد از درختان به عنوان سایه برای مزارع استفاده شود.

جوزف فل با بیان این که برق خورشیدی می‌تواند جایگزین انرژیهای کنونی شود، گفت: آب شیرین شده توسط انرژی خورشیدی ارزان‌ تر از شیرین کردن آب با انرژی گاز است.

نماینده مجلس آلمان با اشاره به این که ایران دارای کوههای بلندی است و باید آب شیرین به مناطق بالاتر پمپاژ شود، عنوان کرد: ما از استراتژی استفاده ایران از انرژی خورشیدی برای شیرین کردن آب حمایت می‌کنیم.

وی گفت: در سال 2000 در آلمان مقرر شد تا سهم تولید انرژیهای تجدیدپذیر دو برابر شود و ما به 70 درصد این هدف‌ رسیدیم، زیرا در آن زمان تولید انرژیهای تجدیدپذیر در آلمان بسیار گران بود، اما اکنون انرژیهای تجدیدپذیر رقیبی برای برق هسته‌ای و نفت، گاز و زغالسنگ محسوب می‌شوند.

جوزف فل با اشاره به این که برای استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر در بخشهای گرمایی، حمل و نقل و صنعت برنامه‌ریزی شده است، افزود: استفاده 100 درصدی از انرژیهای تجدیدپذیر در یورو آسیا امکان دارد و با سرمایه‌ گذاری بیشتر و حفظ انرژی می‌توان هرچه بیشتر به این سمت حرکت کرد.

نماینده مجلس آلمان تصریح کرد: دو نیروگاه هسته‌ای در آلمان به دلیل گرانی، تولید خود را بسیار کم کرده‌اند، اما اکنون رشد انرژیهای تجدیدپذیر بسیار قابل ملاحظه بوده است.

وی با بیان این که در زمان کنونی سرمایه‌ گذاری بسیاری از شرکتهای نفتی به دلیل پایین آمدن قیمت نفت کاهش یافته است، گفت: هیچ شانسی در آینده برای سوختهای فسیلی وجود ندارد و باید به انرژیهای تجدیدپذیر روی آوریم.

کد خبر 262006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =