ایران باید استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر را افزایش دهد

مدیرعامل سازمان انرژیهای نو ایران گفت: استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر بویژه انرژی خورشیدی با توجه به وفور این انرژی در کشور باید افزایش یابد.

به‌ گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو، سیدمحمد صادق‌زاده، مدیرعامل سازمان انرژیهای نو ایران، امروز (سه‌شنبه، 11 خردادماه) در حاشیه برگزاری یازدهمین همایش بین‌المللی انرژی با حضور در میزگرد تخصصی با موضوع انرژیهای تجدیدپذیر و کنوانسیونهای زیست محیطی، در پژوهشگاه نیرو، گفت: همیشه در بخش برنامه‌ریزی کشور بیان شده که انرژیهای تجدیدپذیر گرانتر از گاز و سوختهای فسیلی هستند، ولی باید در نظر داشته باشیم که ممکن است هزینه گاز طبیعی ارزانتر از انرژی خورشید باشد، ولی در آینده باید هزینه‌ های هنگفتی را به دلیل انتشار گازهای گلخانه‌ای در کشور، متحمل شویم.

وی افزود: به تصور گران بودن انرژیهای تجدیدپذیر، همیشه روش گرانتری را در استفاده از انرژی انتخاب کرده‌ایم.

صادق زاده از کشور آلمان به عنوان سردمدار استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر یاد کرد و گفت: زمانی که کشور آلمان آغاز به سرمایه‌ گذاری بر روی انرژیهای تجدیدپذیر کرد، این انرژیها بسیار گرانتر بودند و بار توسعه تجدیدپذیرها به دوش این کشور افتاد، ما در شرائط کنونی، در زمان متفاوت از قبل قرار داریم و نباید دچار خطای راهبردی در تصمیم گیریها شویم.

مدیرعامل سازمان انرژیهای نو ایران، با بیان این که در 10 یا 15 سال گذشته انرژیهای خورشیدی جزو گرانترین انرژیهای تجدیدپذیر و گاز طبیعی جزو فراوان‌ترین و ارزان‌ترین انرژیها بوده است، عنوان کرد: هم اکنون سرمایه گذاری انرژی خورشیدی برای هر کیلووات ساعت تا 1000 دلار تنزل داشته و حتی پنلهای خورشیدی با 400 دلار و کمتر نیز عرضه شده است.

وی ادامه داد: استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر بویژه انرژی خورشیدی با توجه به وفور این انرژی در کشور و این که فاصله ما تا منبع انرژی به فاصله پشت بام هر خانه‌ای است که می‌تواند ضمن تامین پایدار، دوست مناسبی برای محیط زیست باشد.

صادق زاده با اشاره به این که، برای تامین سوخت یک نیروگاه حرارتی 4 مگاواتی نیاز به چهار میلیارد دلار سرمایه گذاری است که معادل 1000 دلار برای هر کیلووات ساعت خواهد بود، افزود: در استفاده از گاز طبیعی و سایر سوختهای فسیلی همیشه باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم که اثرات سو این نوع سوختها در جهان و محیط زیست بر هیچکس پوشیده نیست و بهتر است جهان را به سمت استفاده ازانرژیهای پاک راهنمایی کنیم.

کد خبر 262010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =