طرح جامع مالیاتی کشور اجرا می شود

طرحهای جامع مالیاتی و توسعه مالیات بر ارزش افزوده با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی در سازمان امور مالیاتی کشور اجرا می شود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران امروز (سه شنبه 11 خردادماه) در همایش کارگروه اقتصاد مقاومتی، گفت: سازمان امور مالیاتی با توجه به توسعه اقتصادی جهان و کشور، در یک دهه گذشته از یک سازمان سنتی به یک سازمان مکانیزه و امروزی در حال تغییر است.

حسین بنی صفار افزود: با توجه به بند 17 اقتصاد مقاومتی دو وظیفه برای سازمان امور مالیاتی پیش بینی شده است که اجرای طرح جامع مالیاتی و توسعه مالیات بر ارزش افزوده را شامل می شود.

وی تصریح کرد: دولت فقط نگاه مالیاتی از اجرای طرح پیشگفته ندارد، بلکه انجام آن به توسعه اقتصادی، جلوگیری از ورود قاچاق کالا و ارز، همچنین ارتقای وضع تولید و تقویت بنیه اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: توسعه مالیات بر ارزش افزوده نیز به اصلاح توزیع کالا در کشور و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز کمک می کند و به هیچ عنوان وصول مالیات مضاعف نیست.

نی صفار با اشاره به اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم، یادآور شد: این مهم که پارسال به مجلس ارائه و تصویب شد، از ابتدای فروردین ماه امسال برای اجرا در کل کشور ابلاغ شده است.

به گفته وی، با توجه به این مصوبه، تاکنون 80 درصد فعالان اقتصادی کشور ثبت نام و بانک اطلاعاتی مربوط نیز تشکیل شده است.

وی به نصب صندوق فروش بعنوان یکی از زیر پروژه های توسعه مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع افزون بر پرداخت مالیات،کانالهای ورود و خروج کالاها را کنترل می کند.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران تصریح کرد: پروژه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم با رویکرد ایجاد فضای سالم رقابتی و فراهم کردن فرصتهای مناسب برای اشتغال اجرا شده است.

بنی صفار با اشاره به تشویق به خود اظهاری مالیاتی در قانون جدید، یادآور شد: دولت با اعمال مالیات بر املاک مسکونی خالی و جلوگیری از بورس بازی مسکن، قصد متعادل سازی این بازار را دارد.

وی اظهار کرد: تشویق جذب سرمایه گذاری خارجی و رونق گردشگری (با اعمال نرخ صفر مالیاتی)، از دیگر مزایای پیش بینی شده در قانون جدید مالیاتهای مستقیم است.

بنی صفار با اشاره به رکود حاکم بر اقتصاد کشور در سال 1394 و کمبود نقدینگی، گفت: امسال و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تعامل سازمان امور مالیاتی با اصناف و بازاریان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: اگر امسال اصناف و بازاریان، اظهارنامه مالیاتی خود را بر مبنای مالیات قطعی شده سال 1393 ارائه کنند، مورد قبول سازمان است و بر این اساس، بابت اظهارنامه یک میلیون و 800 هزار صنف کشور دغدغه ای نداریم.

بنی صفار گفت: دولت در تلاش است تا تکلیف حدود 70 درصد عملکرد مالیاتی سال 1393 اصناف کشور تا پایان خرداد ماه امسال مشخص شود.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران افزود: آن دسته از اصنافی که مالیات قطعی شده سال 1393 آنها هنوز معلق است، مالیات سال 1392 آنها پایه قرار می گیرد و بر مبنای آن برگ قطعی صادر می شود.

کد خبر 262028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =