برگزاری بیش از ٣ هزار نفر ساعت آموزش HSE در مدیریت اکتشاف

رئیس HSE مدیریت اکتشاف از برگزاری سه هزار و 200 نفر ساعت آموزش HSE در زمینه های بهداشت، ایمنی، آتش نشانی، محیط زیست و مدیریت بحران در سال 94 خبر داد.

کاظم مقصودی در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که کارکنان و متخصصان ارزشمندترین سرمایه و دارایی صنعت نفت ایران هستند، گفت: پارسال به منظور افزایش دانش و کسب مهارت کارکنان و دستیابی به بالاترین سرانه آموزش دوره های ایمنی، بهداشت و محیط زیست در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران برگزار شد.  

وی مهمترین اولویتهای امسال واحد HSE مدیریت اکتشاف در بخش های ایمنی، بهداشت و محیط زیست برای افزایش و دستیابی به ارتقای سلامت و رسیدن به استانداردهای جهانی را پیاده سازی سیستم HSE-MS در حوزه عملیات حفاری و لرزه نگاری، ارزیابی ریسکهای ارگونومیک، اجرای مانورهای ایمنی و آتش نشانی و تعریف و پیاده سازی پروژه های Waste Management در عملیات حفاری دانست.

رئیس HSE مدیریت اکتشاف با بیان این که دوره های آموزشی به صورت تئوری و علمی برگزار می شود گفت: با اجرای عملی تئوریها دردوره ها و مانورهای ایمنی و آتش نشانی کارکنان ضمن آشنایی با مبانی نظری و اصول علمی حریق، درباره بکارگیری خاموش کننده ها و استفاده از کپسولهای آتش نشانی به صورت عملی آموزشهای لازم را فرا می گیرند.

رئیس HSE مدیریت اکتشاف گفت: دوره های آموزش ایمنی و مدیریت بحران در سه بخش مدیریت واکنش در شرایط اضطراری، آمادگی و مقابله با سوانح جسمی و ایمنی و آتش نشانی عمومی با هدف شناخت مخاطرات، برنامه ریزی برای مقابله با آن و کاهش هزینه ها برای کارکنان مدیریت اکتشاف ملی نفت ایران برگزار شد.

کاظم مقصودی با اشاره به این که پارسال عوامل زیان آور در مدیریت اکتشاف در حوزه های اکتشافی و حفاری اندازه گیری و شناسایی شد اظهارکرد: مهمترین این عوامل زیان آور فیزیکی در محیط کار، صدا، شرایط جوی و عوامل ارگونومی است که با اجرای برنامه ریزی و تمهیدات مناسب در صدد رفع این عوامل هستیم.

مقصودی تصریح کرد: پروژه ارزیابی و کنترل صدا در واحد تاسیسات ساختمان ستاد مدیریت اکتشاف ملی نفت ایران و طرح اندازه گیری و ارزیابی شرایط جوی محیط کاردر واحد های آشپزخانه و تاسیسات انجام شد و نتایج حاصل از این پروژه نیز منجر به تغییراتی در سیستم ساختمان ستاد شد.

رئیس HSE شرکت مدیریت اکتشاف ملی نفت ایران از مهمترین برنامه های راهبردی پارسال را در راستای اجرای ماموریتها و اهداف مدیریت اکتشاف؛ اجرای رزمایش تخلیه اضطراری  امداد، نجات و اطفای حریق، واکنش اضطراری در مقابل نشت مواد شیمیایی، رزمایش عملیاتی و مقابله در شرایط اضطراری در برابر زلزله و حریق درسطح انبارها و نواحی عملیاتی لرزه نگاری و حفاری برشمرد.

وی در تشریح دستیابی به مهترین برنامه ها و اهداف کیفی در حوزه HSE درسال ٩٥ را اجرای فاز نهایی پروژه پیاده سازی سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی، محیط زیست، بهبود و ارتقای سطح سلامت کارکنان، اجرایی مدیریت سبز، اجرای مانور در شرایط اضطراری و همکاری و تعامل با پژوهشگاه صنعت نفت درباره دستاوردهای نوین در حوزه HSE عنوان کرد.

شایان ذکر است که مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران مسئول اکتشاف مخازن هیدروکربوری در سطح کشور است.

کد خبر 262031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =