سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری شرکت هلدینگ باختر در صنعت پتروشیمی

شرکت هلدینگ باختر تاکنون چهارمیلیارد و 700 میلیون دلار در صنعت پتروشیمی سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان آذربایجان غربی، محسن نجفی، سرمایه‌گذار هلدینگ باختر، ظهر امروز ( سه شنبه، 11 خردادماه) در مراسم افتتاح مجتمع پتروشیمی مهاباد، حجم تولیدات مجتمعهای درحال بهره‌برداری این شرکت را، پتروشیمی کاویان با ظرفیت تولید 2 میلیون تن اتیلن، پلیمر کرمانشاه 300 هزار تن، پتروشیمی لرستان 330 هزار تن پلی اتیلن سنگین و خطی، پتروشیمی مهاباد 330 هزار تن پلی اتیلن سنگین و خطی، پتروشیمی کردستان 300 هزار تن پلی اتیلن سنگین اعلام کرد. 

وی مجموع ظرفیت بهره‌برداری شده فعلی این شرکت را سه میلیون و 260 هزار تن و ارزش کل سرمایه‌گذاریهای انجام شده برای مجتمعهای در حال بهره برداری را سه میلیارد و 500 میلیون دلار و سرمایه‌گذاریهای طرحهای در دست احداث را یک میلیارد و 200 میلیون دلار دانست و افزود: براین اساس کل سرمایه‌گذاریهای انجام شده به چهار میلیارد و 700 میلیون دلار می رسد.

سرمایه گذار شرکت هلدینگ باختر با بیان این‌که درحال حاضر پنج هزار نفر به طور مستقیم در مجتمعهای در حال بهره‌برداری این شرکت مشغول به کار هستند، اظهارکرد: با بهره‌برداری از پروژههای در دست احداث سه هزار شغل جدید دیگر ایجاد خواهد شد. 

وی مجموع اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم پروژههای این شرکت را 40 هزار نفر برآورد و پیشرفت زمان تحویل پروژه به سرمایه گذار را 17 درصد و پیشرفت فیزیکی طرحهای در دست اجرا را 90 درصد اعلام کرد و گفت: مجموع سهام کنسرسیوم بخش خصوصی در این شرکت 78 درصد و بقیه متعلق به صندوق بازنشستگی نفت و نهادهای دولتی نظیر شستا است.

نجفی با اشاره به این که واحد الفین در عسلویه تنها از 25 تا 30 درصد ظرفیت خود بهره می گیرد، اظهارکرد: امیدواریم با حل مشکل و تامین خوراک، ظرفیت این واحد را به 2 میلیون تن در سال برسانیم.

وی ارزش فروش واحدهای باختر را در حال حاضر یک میلیارد و 200 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: با اجرای طرح توسعه، ارزش فروش کل واحدهای هلدینگ باختر به 2 میلیارد و 200 میلیون دلار خواهد رسید که امیدواریم تا سه سال آینده طرحهای توسعه ای این شرکت به بهره برداری برسد.

کد خبر 262037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =