انرژی و محیط زیست باید در قالب توسعه پایدار دیده شود

انرژی و محیط زیست باید در قالب توسعه پایدار دیده شود اما بسیاری از موسسه ها و اسناد حقوقی بین‌المللی ارتباط محیط زیست و انرژی را نادیده می‌گیرند.

به‌ گزارش شانا به نقل از وزارت نیرو، کارشناس ارشد محیط زیست و توسعه پایدار وزارت خارجه امروز (سه شنبه 11 خردادماه) در میزگرد تخصصی انرژیهای تجدیدپذیر و کنوانسیونهای زیست محیطی یازدهمین همایش بین‌المللی انرژی، گفت: بسیاری از موسسه ها و اسناد حقوقی بین‌المللی ارتباط محیط زیست و انرژی را نادیده می‌گیرند.

جواد امین منصور با بیان این که رابطه محیط زیست و انرژی، یک واقعیت است، افزود: سوختهای فسیلی شامل زغال سنگ، گاز و نفت، دی اکسید کربن تولید می کنند که این گاز در فضا منتشر و در اثر جمع شدن سبب گرمایش زمین می شود.

وی افزود: با گرمایش زمین، گونه‌های گیاهی و جانوری از میان می رود، سطح آبهای آزاد بالا می آید و الگویهای بارندگی نیز تغییر می‌ کند.

منصور تصریح کرد: مجموعه این رخدادها، سبب افزایش بلاهای طبیعی، تاثیر گذاری روی ورودی آب شیرین و آغاز منازعه بر سرآبهای فرامرزی خواهد شد.

منصور با اشاره به این که کنوانسیونهای مختلفی در ایران درباره محیط زیست وجود دارد، اظهار کرد: بسیاری از موسسه ها و اسناد حقوقی بین‌المللی ارتباط محیط زیست و انرژی را نادیده می‌گیرند.

وی گفت: کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به این دلیل که درآمدهای آنها از سوختهای فسلی است، مخالف آثار سوختهای فسیلی بر محیط زیست هستند،

به گفته این کارشناس ارشد محیط زیست، برای آمریکا نیز اقتصاد بسیار مهم است و این کشور همانند برخی کشورهای عضو اوپک مخالف آثار سوختهای فسیلی بر محیط زیست است اما کشورهای اروپایی راهبردهای خاصی برای تغییر آب و هوا و انرژی دارند.

کد خبر 262038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =