اعضای اوپک در نشست 169 وحدت نظر داشتند

وزیر نفت ضمن ابراز رضایت از نشست 169 اوپک، گفت: همه اعضا این احساس را داشتند که لازم است برای ایجاد ثبات دوباره در بازار، توافق نظر داشته باشیم و تنها به دلیل وجود این وحدت نظر بود که پس از 2 تا 5 سال توانستیم در باره انتصاب دبیرکل تازه تصمیم بگیریم.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه امروز (پنجشنبه، 13 خردادماه) پس از پایان صد و شصت و نهمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در جمع خبرنگاران گفت: امروز نشست بسیار خوبی داشتیم و به نظر من وحدت بسیار خوبی در میان اعضای اوپک وجود داشت و من هیچگونه نشانه مقاومتی در میان کشورهای عضو اوپک برای اقدام علیه یکدیگر یا بی ثبات کردن بازار، مشاهده نکردم.

زنگنه افزود: همه اعضا پذیرفتند و این احساس را داشتند که لازم است برای ایجاد ثبات دوباره در بازار، اجماع و اتفاق نظر داشته باشیم و تنها به دلیل وجود این وحدت نظر بود که پس از 2 تا 5 سال توانستیم در باره انتصاب دبیرکل تازه تصمیم بگیریم.

وزیر نفت گفت: من هیچ نشانه ای مشاهده نکردم که برخی کشورها بخواهند سطح تولید خود را افزایش دهند و به نظر من همه کشورها برای ایجاد ثبات دوباره در بازار بسیار محافظه کار بودند.

وی در پاسخ به پرسشی در باره مذاکره با خالد الفالح، وزیر انرژی، صنعت و منابع معدنی عربستان گفت: مذاکره ویژه ای با وی نداشته است و مذاکراتی که در چارچوب نشست صورت گرفته، مثبت بوده است.

زنگنه افزود: اعضای اوپک در صورت تمایل در نشست ماه سپتامبر صندوق بین المللی پول در الجزایر، فرصتی برای مذاکره با یکدیگر، خواهند داشت.

وی تاکید کرد: اعضای اوپک در آخرین نشست از بازگشت ایران به بازار استقبال کردند و اکنون بازگشت ایران به بازار به واقعیت پیوسته است، ما صادرات نفت خود را 2 برابر کرده ایم و به دستیابی به سطح پیشین تولید ایران، بسیار نزدیک شده ایم.

زنگنه گفت: کشورهای عضو اوپک هم اکنون هیچ سقف تولیدی ندارند.

کد خبر 262180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =