۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
  • کد خبر: 262184
قیمت نفت خام برنت تثبیت شد

پس از نشست وزرای نفت اوپک در وین، قیمت نفت برنت دریای شمال که مبنای قیمت گذاری دو سوم نفتهای جهان از جمله نفت اوپک است، روز جمعه در حدود 50 دلار در هر بشکه ثابت ماند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نشست وزیران سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیروز (پنجشنبه، 13 خردادماه) در وین بدون تصمیم گیری درباره سقف تولید پایان یافت، اما اعضای این سازمان سرانجام با اجماع محمد بارکیندو، نامزد کشور نیجریه را به عنوان دبیرکل جدید انتخاب کردند.
 
قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز جمعه در ساعت 01:03 بامداد به وقت گرینویچ در بازار آی سی آی لندن با پنج سنت کاهش نسبت به روز گذشته به 49 دلار و 99 سنت برای هر بشکه رسید.
 
هر بشکه نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در ساعت یادشده در بازار نایمکس نیویورک با 9 سنت کاهش نسبت به دیروز به قیمت 49 دلار و هشت سنت معامله شد. 
 
بسیاری از کارشناسان، گفته های خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی که در این نشست گفته بود: ما بازار نفت را به هیچ وجه دچار شوک نخواهیم کرد، را برای بازار نفت مثبت ارزیابی کردند.
 
بانکهای استرالیا و نیوزیلند روز جمعه اعلام کردند: عربستان سعودی که پیش تر سقف تولید خود را به طور چشمگیری افزایش داده است، شیرهای نفت خود را بیش از این برای اشباع بیشتر بازار نفت باز نخواهد کرد. به طور کلی تاثیر نشست دیروز اوپک بر بازار نفت مثبت بود به ویژه آنکه با اختلال در تولید نفت برخی کشورهای تولیدکننده و روند رو به کاهش تولید نفت در آمریکا، همزمان شد. 
 
بانک استرالیا و نیوزیلند همچنین، روند قیمتهای نفت در 6 ماه آینده را صعودی پیش بینی کرد.
کد خبر 262184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =