۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
  • کد خبر: 262272
ترکیه 7 نیروگاه گازی در ایران می سازد

شرکت یونیت اینترناشنال ترکیه هفت نیروگاه گازی به ارزش 4.2 میلیارد دلار در ایران خواهد ساخت.

به گزارش شانا، شرکت یونیت اینترناشنال ترکیه دیروز (شنبه 15 خردادماه) در اطلاعیه ای اعلام کرد: ظرفیت تولید برق این نیروگاهها برابر با 10 درصد نیاز برق ایران خواهد بود.

در اطلاعیه این شرکت آمده است: تاکنون اینگونه سرمایه گذاریها در ایران با حمایت دولت صورت می گرفت و این نخستین الگوی سرمایه گذاری خارجی در ایران در این زمینه خواهد بود.

در اطلاعیه شرکت یونیت اینترنشنال آمده است: این شرکت با توجه به توافق با وزارت نیروی ایران، هفت نیروگاه گازی به ظرفیت شش هزار و 20 مگاوات و ارزش نزدیک به 4.2 میلیارد دلار در ایران خواهد ساخت.قرار است این طرحها از اوایل سال آینده میلادی عملیاتی شود.

اونال اویسال،مدیرعامل شرکت یونیت اینترناشنال و رئیس پیشین باشگاه ورزشی گالاتاسرای درباره جزییات بیشتر ساخت این نیروگاهها در ایران، گفت:  این شرکت بر اساس الگوی ساخت، بهره برداری و انتقال با ایران قرارداد بسته است و بعد از 20 سال این نیروگاهها را به ایران واگذار خواهد کرد.

وی افزود: ایران به مدت شش سال گاز این نیروگاهها را تامین و برق تولیدی آن را خریداری خواهد کرد.

اویسال اظهار کرد: بهره وری نیروگاههای کنونی ایران 32 درصد است؛ اما نیروگاههای که این شرکت خواهد ساخت با حداقل بهره وری 60 درصد فعالیت خواهند کرد.

هوشنگ فلاحیان، معاون وزیر نیرو ایران نیز در گفتگو با روزنامه حریت ترکیه که سه شنبه هفته گذشته از سوی این روزنامه منتشر شد، گفته بود: قرار است بزودی قرارداد هایی با شرکتهای انرژی ترکیه برای احداث نیروگاه پنج هزار مگاواتی امضا شود.

وی با اعلام این که شرکتهای ترکیه ای،نیروگاهی به ظرفیت تولید پنجهزار مگاوات و به ارزش سه میلیارد دلار در ایران خواهند ساخت، گفت: در زمینه های دیگری نیز سرمایه گذاریهایی مطرح شده که هنوز نهایی نشده است.

فلاحیان به حریت گفت: با سرمایه گذاری شرکتهای ترکیه ای در ایران، تجارت انرژی میان دو کشور افزایش خواهد یافت و حجم کنونی صادرات برق ایران به ترکیه که سالانه 350 مگاوات است، در یکسال و نیم سال آینده به 1200 مگاوات و در مراحل بعدی نیز به سه هزار مگاوات خواهد رسید.

کد خبر 262272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =