فازهای 17 و 18 پارس جنوبی نیمه دوم امسال راه اندازی می شوند

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به برنامه ریزی برای راه اندازی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در نیمه دوم امسال بر پایان 2 سکوی باقیمانده این فازها از سوی پیمانکار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، علی اکبرشعبانپور در بازدید از روند پیشرفت، ساخت و تکمیل بخش B سکوهای دریایی فازهای 17 و 18 در یارد عملیاتی شرکت ایزوایکو در بندرعباس، با اشاره به برنامه راه‌اندازی فازهای 17 و 18 در نیمه دوم امسال بر اهمیت اتمام دو سکوی باقیمانده طرح تاکید کرد و گفت: نصب این دو سازه زمینه اجرای عملیات تولید و برداشت نهایی گاز از بخش مخزنی این فازها را فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس افزود: هم اکنون عملیات حفاری در بخش B فازهای 17 و 18 در حال انجام است که انتظار می‌رود اجرای این بخش و عملیات ساخت سازه‌های فراساحلی مطابق برنامه زمان بندی برای راه اندازی این پروژه ملی در سال جاری مورد تمرکز و پیگیری ویژه قرار گیرد. 

شعبانپور در این بازدید، با کنترل ابعاد مختلف اجرایی طرح، از تلاشهای پیمانکار این حوزه قدردانی و دستورهایی درباره  پیگیری شماری از سرفصلهای مهم در سازمان کارفرما و پیمانکار پروژه صادر کرد.

همچنین در این بازید، مجموعه اقدامهای شرکت سازنده پیمانکار این بخش از پروژه که ساخت 2 سکوی 17B و 18B را برعهده دارد مورد ارزیابی قرار گرفت. 

روند پیشرفت ساخت این دو سازه دریایی در سه ماه گذشته، وضع تامین کالاهای باقیمانده سکوها، لوله کشی، برق و ابزار دقیق و نیز تکمیل مکانیکال بخشهای مختلف از جمله محورهای مورد بررسی در نشست دو جانبه کارفرما و پیمانکاراین پروژه بود. 

به گزارش شرکت نفت وگاز پارس، در این برنامه مدیران مجریان بخشهای مختلف شرکت ایزوایکو ( شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل) و شرکت مبین سازه گستر گزارشی از تازه ترین اقدامها و دستاوردهای صورت گرفته را در راستای تسریع در تکمیل و راه اندازی 2 سکو ارائه کردند. 

کد خبر 262499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =