کارت انرژی جایگزین یارانه‌های نقدی شود

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران پیشنهاد داد: مسئولان برای اصلاح مصرف سوخت در کشور، کارت انرژی را جایگزین یارانه‌های نقدی کنند.

مسعود دانشمند در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: دولت می تواند بجای پرداخت یارانه مبلغی را در کارتهای انرژی افراد برای خرید حاملهای انرژی واریز کند.

به گفته وی، با اجرای این طرح دولت می‌تواند حاملهای انرژی را با قیمت تمام شده به مردم عرضه کند و مردم خود راههای صرفه‌جویی را پیدا ‌کنند.

وی، با بیان این که عرضه سوخت و حاملهای انرژی به صورت تک نرخی و با قیمتهای جهانی به سود دولت خواهد بود، افزود: امروز در هیچ جای دنیا به مردم برای صرفه‌جویی برق یا سوخت هشدار نمی‌دهند ؛ بلکه با اجرای راهکارهای قیمتی از سوی دولتها مردم اقدام به صرفه‌جویی می‌کنند.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تاکید کرد: عرضه بنزین 2 نرخی نه تنها مشکلی حل نمی‌کند، بلکه سبب گسترش رانت و فساد در جامعه می‌شود.

وی، با انتقاد از مصوبه مجلس گذشته درباره عرضه دونرخی بنزین گفت: بدون تردید عرضه بنزین 2 نرخی سبب گسترش رانت و فساد در جامعه و سردرگمی مردم خواهد شد.

به گفته دانشمند، عرضه بنزین یا هر فرآورده دیگر با نرخ دوم موجب فساد و ایجاد سدی در برابر شفافیتهای اقتصادی خواهد شد.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، با اشاره به سیاست نادرست عرضه سوخت وانرژی با نرخ غیرواقعی در کشور تاکید کرد: حاملهای انرژی باید با نرخ منطقی و متعارف با توجه به نرخ فوب خلیج فارس به مصرف کنندگان عرضه شود.

وی ادامه داد: مشکل مصرف انرژی در کشور تنها با واقعی شدن قیمتها رفع خواهد شد، بنابراین مسئولان به جای عرضه دو نرخی یا سهمیه‌بندی باید به سمت حل این معضل به صورت ریشه‌ای باشند.

دانشمند اظهار کرد: امروز نه تنها بنزین، بلکه برق نیز با قیمت پایین به مصرف‌کننده عرضه می‌شود که این موضوع نیز خود مشکلات بزرگی را برای شرکتهای توزیع برق ایجاد کرده است.

کد خبر 262637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =