دلیل حادثه انفجار خط لوله گاز شهران همچنان نامشخص است

حادثه انفجار خط لوله گاز غرب تهران امروز (جمعه، ۲۸ خردادماه) ساعت ۴:۳۰ بامداد حوالی شهران و خیابان کوهسار ابتدای خیابان ایرانشهر در مسیر حفر تونل مترو در پی برخورد تجهیزات به خط لوله گاز رخ داد که 2 ساعت پس از وقوع حادثه با تلاش ماموران آتش نشانی، سازمانهای امدادی و اقدام شرکت گاز منطقه مهار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، هابیل درویش، مدیرعامل شرکت متروی تهران اعلام کرد: حادثه انفجار خط لوله گاز غرب تهران از زوایای مختلف در حال بررسی است و هنوز اطلاع دقیقی از نحوه وقوع حادثه و تعداد مصدومان در دست نیست.

هابیل درویش، محل دقیق این حادثه را تقاطع خیابان یکم شهران و خیابان کوهسار اعلام کرد و گفت: انفجار لوله گاز سبب ایجاد حفره ای به طول حدود 100 متر و عرض و عمق بیش از 50 متر شده است.

وی درباره خسارتهای جانی این حادثه اظهار کرده بود: هنوز آمار دقیقی از مصدومان نداریم اما تاکنون هیچ خسارت جانی و کشته ای در میان ساکنان محله گزارش نشده است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران، از انجام مقدمات کار برای مهار حادثه و بررسی دلیل اصلی وقوع حادثه و تحقیق درباره تعداد حادثه دیدگان خبرداد.

وی در پایان مدل حفر تونل مترو را اتریشی و مکانیزه اعلام کرد و گفت: همه جوانب ایمنی در کار رعایت می شود.

دلیل حادثه، شکستگی لوله گاز

مرتضی مرادی پور، سرپرست معاونت امداد و نجات هلال احمر استان تهران، دلیل این حادثه را شکستگی لوله گاز عنوان کرد و گفت: به دنبال وقوع این انفجار ۱۰ تیم عملیاتی به همراه ۴۵ نفر از امدادگران هلال احمر تهران به محل حادثه اعزام شدند.

وی با ابراز نگرانی و اعلام شرایط اضطراری درباره احتمال نشست ساختمانهای اطراف محل انفجار افزود: با توجه به احتمال وقوع نشست زمین، شمار زیادی از ساکنان ساختمانهای اطراف این منطقه تخلیه شده‌اند.

برخورد بیل مکانیکی با خط لوله گاز دلیل بروز حادثه است

ابوالفضل قناعتی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران درباره وقوع این حادثه گفت: کارگران در حین حفر تونل مترو، سبب شکسته شدن لوله گاز شدند و دلیل این اتفاق برخورد بیل مکانیکی با لوله بوده است.

وی با بیان این که انفجار خط لوله سبب شکسته شدن شیشه های پنج واحد مسکونی در اطراف حادثه شده و 2 ساختمان اداری و مسکونی اطراف نیز دچار حریق شده است، افزود: انفجار گاز و  آتش سوزی بزرگ پس از آن به حدی بود که به ساختمانها و خودروهای اطراف آن آسیب زیادی وارد کرده است.

قناعتی ادامه داد: حریق این ساختمان مسکونی با تلاش نیروهای سازمان آتش نشانی به طور کامل کنترل شده اما به دلیل شدت حادثه همچنان خطرهایی متحمل ساکنان اطراف حادثه است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان این که هنوز هیچ اطلاعی از وضع تونل حفر شده مترو در دست نیست، اظهار کرد: هنوز هیچ خبری از وضع تونل حفر شده مترو منتشر نشده است.

تعداد مجروحان به ۵ نفر رسید

سخنگوی اورژانس تهران از مجروح شدن پنج نفر در حادثه انفجار خط لوله شمال غرب تهران خبر داد.

حسن عباسی، درباره وقوع حادثه انفجار خط لوله شمال غرب تهران در میدان دوم شهران خیابان یکم گفت: ساعت 4:37 بامداد روز جمعه (28 خردادماه) انفجار در محل حفر تونل مترو در تقاطع بلوار کوهسار به اورژانس تهران اعلام شد و بلافاصله هشت دستگاه آمبولانس به محل آتش سوزی اعزام شدند.

وی افزود: تاکنون پنج مصدوم این حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند و با توجه به شدت وقوع حادثه تصور می‌شود تعداد بیشتری مصدوم داشته باشد بر همین اساس سه دستگاه آمبولانس در محل مستقر هستند.

خسارت جانی گزارش نشده است

سید مصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات درباره انفجار لوله گاز حین حفر تونل مترو افزود: انفجار در بلوار شهران، ابتدای کوهسار، خیابان ایرانشهر رخ داده است.

در این عملیات 21 نیروی عملیاتی در قالب 6 تیم حضور داشتند،همچنین دو تیم مجهز منطقه 22 و شهریار در آماده باش بودند.

وی ادامه داد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته پنج ساختمان مسکونی خسارت دیده‌اند و یک ساختمان 5 طبقه غیر مسکونی بوده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات در پایان اعلام کرد: تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است.

کشته شدن کارگران مترو تهران در حادثه انفجار خط لوله گاز صحت ندارد

عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: براساس گزارشهای واصله شخصی در انفجار خط لوله گاز هشت اینچ گاز در منطقه شهران کشته نشده و شواهد حاکی از آن است که تنها پنج نفر مصدوم شده اند که آنان نیز به صورت سرپایی مداوا شده اند.

محمد حقانی، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که انفجار خط لوله هشت اینچ گاز غرب تهران خسارت جانی نداشته است، گفت: در ساعتهای اولیه بروز این حادثه اعلام شد که ٢ نفر از کارگران مترو بر اثر انفجار گاز جان خود را از دست داده اند که بررسیها نشان می دهد این موضوع صحت ندارد و تنها پنج نفر مصدوم شدند که به صورت سرپایی مداوا شده اند

وی افزود: جزییات حادثه انفجار هنوز دقیقا مشخص نیست، برخی آنرا حفاریهای صورت گرفته توسط مترو تهران عنوان کرده اند، اما مسئولان مترو اذعان دارند که دلیل اصلی این انفجار مربوط به شرکت متروی تهران و حفاریها نیست.

قطع خطوط همراه اول در پی انفجار خط لوله گاز غرب تهران

به دلیل انفجار لوله گاز شمال غرب تهران در منطقه شهران در محل حفر تونل مترو در ساعت ۴:۳۰ بامداد روز جمعه، خطوط انتقال فیبر مرکز شهید کاظمیان مخابرات استان تهران دچار قطعی و ارتباطات مشترکان همراه اول در منطقه شمال غرب تهران دچار مشکل شد.

اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد به محض صدور اجازه ورود از سوی نیروهای امدادی و انتظامی به منطقه، اقدامهای فنی لازم برای رفع قطعی اجرا می‌شود.

اقبال شاکری، عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: در ساعت 4:30 حادثه انفجار خط لوله گاز به دلیل برخورد تجهیزات مترو رخ داد که براساس گزارشهای واصله، 2 کارگر مترو در اثر این حادثه جان خود را از دست دادند و با انفجار این خط لوله گاز، گودال عمیقی شکل گرفت و شعله‌های آتش بیش از 20 متر بوده است.

وی افزود: فیبر نوری، برق و گاز این منطقه قطع شده است و مخابرات استان تهران اعلام کرده است در صورت اجازه ورود، نسبت به برقراری ارتباطات اقدام خواهد کرد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: مدیریت بحران، مترو و دیگر دستگاه‌های اجرایی در منطقه حضور دارند و پلیس راهور نیز معابر را بسته است.

کد خبر 263096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =