تزریق گاز به میدانهای مناطق نفت خیز جنوب 8 درصد افزایش یافت

حجم تزریق گاز به میدانهای مناطق نفت خیز جنوب در دوماه امسال با هشت درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به 3.6 میلیارد مترمکعب رسید.

مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که افزایش حجم تزریق گاز به میدانهای نفتی از جمله سیاستهای اصلی شرکت ملی گاز ایران است، اظهار کرد: با تزریق این مقدار گاز به میدانهای مناطق نفت خیز جنوب طی دوماه امسال، یک رکورد جدید ثبت شده است.
 
نجف بلالی با اشاره به افزایش 10 درصدی میزان گاز تزریقی به میدانهای نفتی آغاجاری افزود: تا پایان اردیبهشت ماه امسال بیش از 2.5 میلیارد مترمکعب گاز به این میدان نفتی تزریق شده است.
 
وی اعلام کرد: با توجه به سیاست گذاری وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران مبنی بر صیانت از چاهها و میدانهای نفتی و لزوم تزریق گاز بیشتر به این میدانها برای استحصال بیشتر نفت، این منطقه عملیاتی براساس اهداف و برنامه ریزیهای تعریف شده، حجم گاز تزریقی به میادین نفتی را افزایش داده است.
 
مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز ادامه داد: با توجه به موازنه مثبت تولید و مصرف، هم اکنون روزانه بصورت میانگین 41 میلیون مترمکعب گاز به میدان نفتی آغاجاری تزریق می شود.
 
به گفته بلالی، منطقه یک عملیات انتقال گاز در دو ماه امسال به ترتیب 840 و 221 میلیون مترمکعب گاز به میدانهای نفتی کرنج و کوپال تزریق کرده است.

منطقه یک عملیات انتقال گاز با ١٠ تاسیسات تقویت فشار و دو هزار و ٢٥٠ کیلومتر خطوط اصلی، سه استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بخشی از چهارمحال و بختیاری را تحت پوشش دارد.

کد خبر 263121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =