100 درصد عملیات ساخت سکوها توسط سازندگان داخلی اجرا می شود

مدیر بخش فراساحل فاز 19 پارس جنوبی با اشاره توانمندی ساخت داخل در بخش فراساحل اظهارکرد: تقریبا 100 درصد عملیات ساخت سکوهای فاز 19 شامل مهندسی، تامین کالا و ساخت سکوها از سوی سازندگان داخلی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به خرمشهر، محمدرضا رجایی، مدیر بخش فراساحل فاز 19 شرکت نفت و گاز پارس در حاشیه بارگیری سکوی 19A پارس جنوبی با اشاره به توانمندی سازندگان ایرانی در بخش فراساحل این فاز، اظهارکرد: هم اکنون شاهد توانمندی بخش داخلی در بخش ساخت سکوهای فاز 19 شامل مهندسی، تامین کالا و ساخت هستیم به نحوی که تقریبا 100 درصد این عملیات از سوی کارشناسان ایرانی انجام شده است. 

وی با بیان این که در گذشته بخش اعظمی از فعالیتهای مربوط به فراساحل از سوی شرکتهای خارجی در ایران انجام می شد، ادامه داد: این در حالی است که امروز در فرآیند ساخت و نصب سکوهای پارس جنوبی شاهد توانمندی سازندگان داخلی هستیم. 

مدیر بخش فراساحل فاز 19 پارس جنوبی اظهارکرد: شاید تا 6 ماه پیش هنگام عملیات بارگیری شاهد حضور یک نیروی خارجی برای انجام این عملیات بودیم در حالی که امروز در فرآیند بارگیری سکوی 19A پارس جنوبی شاهد انجام این عملیات از سوی نیروهای ایرانی هستیم که این موضوع نشان دهنده توانمندی بخش داخل در فراساحل است. 

به گزارش شانا، عملیات بارگیری سکوی 19A پارس جنوبی که دومین سکوی این فاز است ازروز پنجشنبه (27 خردادماه) آغاز شد و امروز به پایان می رسد. براساس برنامه ریزی انجام شده این سکو تا پایان تیرماه در خلیج فارس نصب و آبانماه نیز راه اندازی می شود که با راه اندازی آن 500 میلیون فوت مکعب به ظرفیت برداشت از میدان گازی پارس جنوبی اضافه می شود. 

 

کد خبر 263124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =