گازرسانی به 270 روستای استان آذربایجان شرقی در دست اجراست

گازرسانی به 273 روستای استان آذربایجان شرقی با یکهزار میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: هم اکنون افزون بر توسعه گازرسانی در تمام شهرهای استان، گازرسانی به 44 روستای چارایماق، 29 روستای خداآفرین، پنج روستای سراب، دو روستای عجب شیر، 41 روستای کلیبر، سه روستای مراغه، چهار روستای ملکان، 45 روستای میانه، 34 روستای هشترود و 22 روستای ورزقان و ... در حال اجراست.
 
ولی ا... دینی افزود: اعتبار مورد نیاز برای گازرسانی به این تعداد روستا از منابع قانونی بودجه که مجلس شورای اسلامی مصوب کرده است تامین می شود.
 
وی با بیان این که گازرسانی به 274 روستای دیگر استان نیز در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارد، یادآور شد: عملیات اجرایی گازرسانی به این روستاها نیز امسال و پس از تامین اعتبار مورد نیاز آغاز می شود.
 
به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی، برای گازرسانی به 551 روستای باقیمانده سطح استان به بیش از یکهزار و 700 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
 
وی ادامه داد: پارسال با گازرسانی به 204 روستای سطح استان، رکورد گازرسانی به روستاها در 10 سال گذشته شکسته شد.
 
دینی با بیان این که هم اکنون 88.3 درصد خانوار روستایی استان از مزایای گاز طبیعی برخوردارند، گفت: تمام روستاهای بالای 20 خانوار و یا با جمعیت بیش از 100 نفر تا پایان سال 96 به شبکه سراسری گاز متصل می شوند.
کد خبر 263292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =